سامانه تلفنی مشاوره کرونا در همدان راه‌اندازی شد


سامانه تلفنی مشاوره کرونا در همدان راه‌اندازی شد

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: 50 خط تلفن با شماره تماس 3143 به منظور ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوال‌های مردم در زمینه ویروس کرونا راه‌اندازی شده‌است.

رشید حیدری مقدم در عصر شنبه در نشست اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: این سامانه تلفنی برای پاسخگوی به سوالات مردم در زمینه های آموزش پیشگیری از کرونا راه اندازی شده و به عموم مردم در این باره اطلاع رسانی می شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی توان و ظرفیت افزایش خطوط تلفن تا ۶۰ خط را دارد و این سامانه به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شهروندان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: مهمترین دغدغه علوم پزشکی استان ساعت کاری کارکنان اداری است که از تدابیر صورت گرفته در این باره توسط استاندار همدان قدردانی می شود.

حیدری مقدم پیشنهاد داد: کارمندان دارای بیماری زمینه ای، مصرف کنندگان کورتون، کسانی که در حال شیمی درمانی هستند، افراد مبتلا به انواع سرطان ها، افراد مبتلا به بیماری تنفسی، بیماری های مزمن ریوی، آسم و کسانی که پیوند عضو انجام دادند در هر اداره با مسوولیت مدیر و تایید پزشک معتمد با تاخیر در محل کار حضور یابند یا مرخصی استعلاجی بگبرند.

وی گفت: فعالیت تمامی مراکز بهداشت و درمان این استان ۱۶ ساعته شده و تا هشت صبح تا ۱۲ شب به مردم خدمت رسانی می کنند که کار خوب مراکز بهداشتی ورودی بیمارستان ها را کم کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه با راحترین شیوه می توان ضدعفونی سطوح را انجام داد گفت: ۲۰ سی سی وایتکس را با ۹۸۰ سی سی آب مخلوط کرده و با استفاده از آن می توان تمامی سطوح را از میکروب پاک و ضد عفونی کرد؛ همچنین این محلول تا سه ساعت قابلیت نگهداری دارد و تمامی سطوح آلوده به میکروب را ضدعفونی می کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: بسیج اطلاع رسانی از ویروس کرونا با عنوان "کرونا را شکست می دهیم" است که امید می رود دستگاه های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با این ویروس همکاری لازم را داشته باشند.

منوچهر کرمی اضافه کرد: شناسایی موارد ابتلا به این ویروس، ردیابی موارد تماس ها و پیگیری اطرافیان، به حداقل رساندن تماس های اجتماعی، کاهش جابجایی جمعیت و بهداشت محیط شامل اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در دستور کار است.

وی بر اهمیت حفاظت از کارکنان بهداشت و درمان، مدیریت بیماران، درمان دارویی پیشنهادی با آغاز رژیم سه و چهار برای موارد بستری، مدیریت بار مراجعان و فرایند ارجاع و کنترل مبادی ورودی، ترمینال ها و اتوبوس ها را مورد تاکید قرار داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با توجه به اینکه سالمندان جزو گروه های در معرض خطر هستند در این راستا با بهزیستی مکاتبه صورت گرفته است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورمان به عدد ۴۳ رسیده و همدان نیز یک قربانی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان