حفظ آرامش، نیاز ضروری در نسخه مبارزه با کرونا


حفظ آرامش، نیاز ضروری در نسخه مبارزه با کرونا

شهرری - ایرنا - بزرگنمایی و ارایه نظرهای غیرکارشناسی پیرامون ویروس کرونا که عمدتا در شبکه‌های مجازی طرح می‌شود نه تنها به کنترل و مهار این ویروس کمک نمی‌کند، بلکه ضمن برهم زدن آرامش جامعه نوعی ترس و دلهره بین شهروندان ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا، مدتی است که ورود بیماری کرونا در کشور پرجمعیت چین جایی که بازار جهانی را بدست گرفته، همه را نگران و مشوش کرده و همه با دیدن فرد چینی می‌هراسند که مبادا به بیماری کرونا مبتلا شوند.

شایسته است متخصصان حوزه بهداشت روان با استفاده از ظرفیت رسانه های معتبر و شناسنامه دار ضمن ارایه نظرات کارشناسی در حفظ آرامش و بهداشت روان جامعه نقش موثر خود را ایفا کنند.

هر چه به جنوب پایتخت نزدیک تر می‌شویم؛ ابراز نگرانی شهروندان از ابتلا به بیماری کرونا هم افزایش می یابد چرا که در منطقه جنوب پایتخت، وجود اتباع بیگانه، آرادکوه و قرار داشتن محل تفکیک زباله در این منطقه، فاضلاب و تصفیه خانه ها و همه و همه تشویش و اضطراب را بیشتر می‌کند.

اخبار متفاوتی در خصوص بیماری کرونا که در بیشتر موارد هم تکذیب می‌شود بر این دلهره ها و ترس ها می افزاید؛ آماری که از مبتلایان به این بیماری خوفناک اعلام می‌شود ترس را دو چندان می‌کند.

حفظ آرامش و خونسردی اولویت اصلی در مبارزه با بحران ها است

مهین عباسی مدرس دانشگاه گفت: در مواقع بحران، اولویت اصلی و اساسی حفظ آرامش و خونسردی افراد جامعه است.
این آسیب شناس حوزه اجتماعی معتقد است: ویروس کرونا مانند ویروس آنفلوانزا و سرماخوردگی است و مردم نباید اجازه دهند اشاعه اخبار منفی و بعضا کذب روح و روان آنها را به هم بریزد.
وی افزود: رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی از بروز هر نوع بیماری و شیوع ویروس جلوگیری می کند.
عباسی اظهار داشت: شست و شوی مکرر دست ها و ضد عفونی کردن فضای کار و زندگی نقش موثری در پیشگیری از ویروس کرونا را دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه هیچ شور و حال نوروزی و استقبال از سال جدید در سطح شهر به چشم نمی خورد و.این موضوع به دلیل بروز ترس و نگرانی در بین افراد جامعه است.
این مدرس دانشگاه تاکید کرد: زندگی در جریان است و افراد با رعایت نکات بهداشتی باید به روال عادی زندگی برگردند.
این استاد دانشگاه‌های تهرن خاطرنشان کرد: ویروس کرونا به انسان ها یادآوری کرد که زنجیره انسان ها چنان در هم تنیده که اشتباه فردی یک آدم می تواند دامان همه اجتماع را درگیر کند.
عباسی با بیان اینکه هنگام بروز بحران در اجتماع هیچ تفاوتی بین افراد در جایگاه های مختلف وجود ندارد، گفت: حساسیت به محیط پیرامون و آلودگی موجود سبب آشفتگی روح و روان افراد شده است.
وی خاطر نشان کرد: افراد با مدیریت دقیق و رعایت بهداشت فردی در شرایط موجود اجازه سودجویی و فرصت طلبی را به محتکران و منفعت طلبان ندهند.

فریده السادات میربابایی فرهنگی بازنشسته معتقد است که شیوع ویروس کرونا موجب شد تا همه قدر سلامت و موقعیت خود را بدانند.
این شهروند اضافه کرد: سلامتی بالاترین و ارزشمندترین نعمت خدادادی است که ممکن بود همه نسبت به ان توجه نداشته باشند اما شیوع ویروس کرونا سبب شد تا آنهایی که سالم هستند شکرگزار نعمت سلامتی خود باشند.
میربابایی ادامه داد: همیشه بدون استرس به خرید می رفتیم و با خیال راحت نان و سبزی خریداری می کردیم نعمتی بالا بود اما امروز خرید نیاز روزانه با استرس و دلهره انجام می شود.
وی یادآور شد: مردم با خیالی آسوده در خیابان تردد می کردند و به مهمانی های دور همی می رفتند اما امروز بخاطر شرایط موجود همه ناچار باید در خانه بمانند.

رعایت نکاتت بهداشتی بر ترس رجحان دارد
محسن احمدی یک فروشنده اهل شهرری گفت: کسب و کار از رونق افتاده و مردم مانند سال های گذشته شور و حال ندارند.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترس از شیوع ویروس کرونا همه را خانه نشین کرده و کاسبی را از رونق انداخته است.

این شهروند اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی بر ترس ارجحیت دارد و مردم نباید ترس و وحشتی به دل راه دهند.
وی خاطر نشان کرد: هر سال این موقع، مردم برای خرید عید به مغازه ها سرک می کشیدند و بازارها مملو از جمعیت بود اما کرونا اثر خود را بر بازار هم گذاشته است.
فاطمه سلیمی خانه دار معتقد است که اخبار و ارائه آمار از مرگ مبتلایان به ویروس کرونا ترس آدمی را دو چندان می کند.
این شهروند گفت: آنقدر نسبت به ابتلای فرزندانم در خصوص ویروس کرونا حساس شده ام که جرات بیرون رفتن از خانه را ندارم.
سلیمی افزود: فضای مجازی و مطالب متعددی که به نقل از افراد مختلف در این فضا منتشر می شود استرس و نگرانی جامعه را بیشتر می کند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه افراد جامعه نیازمند آرامش و تسکین روحیه هستند.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

آمار رسمی نشان می دهد که تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق