اقدامات بهداشت محیط برای پیشگیری از کرونا در جهرم


اقدامات بهداشت محیط برای پیشگیری از کرونا در جهرم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از گندزدایی روزانه پایانه مسافربری، سرویس‌های حمل و نقل شهری و بین شهری و فرودگاه در این شهرستان با هدف کمک به پیشگیری از انتقال بیماری کروناویروس جدید خبرداد.

دکتر سید مجید ارجمند دوشنبه دوازدهم اسفند در جمع خبرنگاران گفت: از اقدامات مهم در پیشگیری از کرونا ویروس گند زدایی روزانه مکان‌هایی در شهر است که عموم مردم در آن تردد و سر و کار بیشتری دارند و این مهم در دستورکار معاونت بهداشتی دانشگاه قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا با همکاری شهرداری گندزدایی پایانه مسافربری، سرویس های حمل و نقل شهری و بین شهری، فرودگاه، سرویس‌های بهداشتی عمومی، پارک ها و وسایل بازی به طور روزانه انجام می‌شود.

به گفته وی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در شهرستان همکاری با دیگر ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی شهرستان نیاز بود که جلساتی با اتاق اصناف و اتحادیه های مختلف برگزار شد.

ارجمند اضافه کرد: از دیگر نگرانی‌های موجود که انتقال کرونا ویروس را در افراد تشدید می کند عرضه قلیان به مردم در کافه ها و رستوران های شهرستان است. در همین راستا با همکاری اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی و دستور دادستانی شهرستان کلیه قلیان‌ها در تمام کافه‌ها و رستوران‌ها جمع آوری شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ادامه با اشاره به نظارت بر نانوایی‌ها به عنوان یکی از مراکزی که مردم روزانه به آن مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه آموزش‌های لازم در موضوع خود مراقبتی و رعایت اصول بهداشتی به کارکنان نانوایی ها توسط کارشناسان معاونت بهداشتی ارائه شده است.

رضا رحمانیان، مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز با اشاره به ارائه آموزش های بهداشتی به آرایشگاه‌های مردانه و زنانه در شهرستان توسط کارشناسان این معاونت گفت: بصورت مستمر نظارت بر آرایشگاه های سطح شهرستان انجام می‌شود. توصیه می‌شود افراد از وسایل شخصی در آرایشگاه‌ها استفاده کنند.

وی گفت: با همکاری تیپ هوابرد المهدی (عج) جهرم، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، بیمارستان ها، کلینیک هنری که افراد در معرض بیشتری از آلودگی قرار دارند نیز ضد عفونی شده است.

این مقام مسئول بهداشتی گفت: ساختمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جایگاه نماز جمعه، مرکز زندان، مجتمع توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی فاطمه الزهرا و مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست امام علی ( ع ) از دیگر مکان هایی است که ضد عفونی شده است.

به گفته وی نظارت مستمر بر رستوران ها، مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی از دیگر اقدامات انجام شده توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه بوده است.

رحمانیان با اشاره به تشدید نظارت بر تالارهای پذیرایی شهرستان جهرم گفت: همچنین برای جلوگیری از اجتماع افراد، تمام تالارها و سالن‌های برگزار کننده مراسم و مجالس از روز شنبه هفدهم اسفندماه تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)