کرونا در همدان؛ زندان‌ها خلوت‌تر، آزمایشگاه ویژه دایر


کرونا در همدان؛ زندان‌ها خلوت‌تر، آزمایشگاه ویژه دایر

همدان- ایرنا- در حالی که همه‌گیری ویروس کرونا در ایران سیر تصاعدی به خود گرفته و آمار ثبت مبتلایان به این بیماری هر روز بیشتر می‌شود، مسوولان همدان با اجرای تدابیر ویژه از کاهش آمار زندانیان، پلمب قلیان‌سراهای متخلف و راه‌اندازی آزمایشگاه جدید تست کرونا در مرکز استان برای جلوگیری از شیوع این ویروس خبر دادند.

همانگونه که بارها اعلام شده، ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود و می ­تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند؛ از این رو کارشناسان معتقدند با رعایت موارد احتیاطی می‌توان جلوی خطر عفونت را گرفت.

در همین راستا مسوولان همدان اقدام به اجرای راهکارهای عملیاتی در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، کاهش ساعت کار ادارات، اجرای طرح های قرنطینه برای افراد مشکوک به این بیماری و در ادامه اجرای راهکارهای قضایی، نظارتی و راه اندازی آزمایشگاه ویژه تست کرونا کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در این زمینه گفت: آزمایشگاه پیشرفته تست کرونا در همدان راه‌اندازی شده است و هم اینک اقدام به انجام آزمایش از بیماران مشکوک به کرونا می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان: آزمایشگاه پیشرفته تست کرونا در همدان راه‌اندازی شده است و هم اینک اقدام به انجام آزمایش از بیماران مشکوک به کرونا می‌کند.

رشید حیدری مقدم اظهار داشت: تاکنون ۱۶ مورد از آزمایش های صورت گرفته در این مرکز و در مجموع ۵۳ مورد از آزمایش های کرونا مربوط به این استان منفی بوده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی مرکز پیشرفته تست کرونا در همدان، در کمترین زمان ممکن می توان نسبت به برنامه ریزی برای افراد دارای آزمایش مثبت و منفی کرونا اقدام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اظهار داشت: مرکز مشاوره ای برای ویروس کرونا با ۶۰ خط تلفن راه اندازی شده است و کارکنان این مجموعه از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب در این مرکز مستقر هستند.

حیدری مقدم افزود: شهروندان برای دریافت مشاوره می توانند به سامانه ۳۱۴۳ تماس برقرار کنند و کارکنان بهداشتی مستقر در این مرکز، اطلاعات مورد نیاز درباره ویروس کرونا را به متقاضیان ارایه می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بخش زیادی از مراجعان به مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان های این استان کسانی هستند که به علت داشتن علائمی همچون آب ریزش بینی، تب خفیف، سرفه و نگرانی از وضعیت بدنی در این مراکز حاضر شدند.

حیدری مقدم افزود: شهروندان در تماس با سامانه ۳۱۴۳ مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت کرده و مشاوران حاضر در این محل با توجه به نوع علائم فرد، اقدام به توصیه هایی همچون خود مراقبتی، تحت نظر قرار گرفتن در خانه یا در صورت مشکوک بودن به کرونا دعوت به حضور در مراکز درمانی می کنند.

زندان‌ همدان خلوت‌تر

دادستان همدان: در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تدابیری اتخاذ و در نتیجه آن میزان بازداشتی‌ها و ورودی‌ها به زندان کاهش یافت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان در این زمینه به ایرنا گفت: با توجه به دستور رییس قوه قضائیه برای رسیدگی ویژه به وضعیت زندانیان در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تدابیری اتخاذ و در نتیجه آن میزان بازداشتی‌ها و ورودی‌ها به زندان کاهش یافت.

حسن خانجانی بیان کرد: دستگاه قضایی از گذشته نیز سیاست کاهش ورود افراد به زندان را دنبال می کرد اما با توجه به تاکید جدی رییس قوه قضاییه این موضوع با حساسیت و دقت بیشتری دنبال می شود.

کرونا در همدان؛ زندان‌ها خلوت‌تر، آزمایشگاه ویژه دایر

وی توضیح داد: در صورت بروز جرم و وجود دلایل و مدارکی علیه متهم، بازپرس مکلف به صدور قرار (قرار کفالت، وثیقه یا هر نوعی که در قانون آیین دادرسی کیفری پیش بینی شده) برای دسترسی راحت به متهم است و بی توجهی بازپرس در زمینه صدور قرار نیز تخلف محسوب می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان ادامه داد: اگر فرد متخلف نتواند وثیقه تامین یا کفیل معرفی کند آن شخص باید طبق قانون بازداشت شود و در این باره هم چاره ای جز صدور حکم بازداشت نیست.

وی اظهار داشت: با توجه یه شیوع کرونا، بر اساس سیاست های کیفری مقرر شد تدبیری اتخاذ شود تا ورودی زندان ها تا حد امکان کاهش یابد و به جز مواردی ضروری از صدور قرار منتهی به بازداشت اجتناب شود.

برای معرفی کفیل یا تودیع وثیقه سختگیری نمی‌شود

خانجانی اضافه کر: براین اساس مقرر شد از سختگیری در زمینه معرفی کفیل یا تودیع وثیقه جلوگیری شود و طبق تاکید رییس قوه قضاییه در احراز توانایی و ملائت ها نباید سختگیری و از بررسی های اضافی و بی مورد پرهیز شود.

خانجانی: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تاکید کارشناسان بهداشت و درمان بر این است که از تجمع زیاد جلوگیری شود و در این راستا با بهره گیری از بخشنامه رییس قوه قضاییه افراد کمتری به زندان همدان معرفی شوند.

وی بیان کرد: کفیل یعنی اینکه فرد یا شخص ثالثی می گوید هر موقع دستگاه قضای متهم را خواست من آن را به شما معرفی می کنم که در این باره قاضی باید ملائت و توانایی کفیل را بررسی و تایید کند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان اظهار داشت: در شرایط عادی کارت فرد کارمند و جواز کسب دیگر افراد مورد قبول قاضی است ولی در شرایط کنونی اگر قاضی معتبر بودن شخص را تشخیص دهد حتی در صورت نداشتن کارت و جواز کسب، یک فرد خانه دار هم برای کفالت مورد تایید است.

خانجانی اضافه کرد: هدف از این اقدام کاهش شمار بازداشتی ها است چرا که هم اینک نیز جمعیت کیفری حاضر در زندان های همدان زیاد است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکید کارشناسان بهداشت و درمان این است که از تجمع زیاد جلوگیری شود و در این راستا با بهره گیری از بخشنامه رییس قوه قضاییه افراد کمتری به زندان معرفی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با بیان اینکه همچنین در مورد زندانیان واجد شرایط نیز بنابر اعطای مرخصی ویژه است افزود: به مناسب ماه رجب اعطای مرخصی به زندانیان در دستور کار است تا شمار جمعیت کیفری حاضر در زندان ها کاهش یابد.

خانجانی ادامه داد: اعطای مرخصی به زندانیان پیش از صدور بخشنامه از سوی رییس قوه قضاییه به دادستان های شهرستان ها از یکشنبه هفته گذشته ابلاغ شده است و شمار زیادی هم اینک در مرخصی به سر می برند.

پلمب ۶ قلیان‌سرا در همدان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: در راستای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۶ قلیان‌سرا در شهرستان‌های همدان و نهاوند پلمب شدند.

حسین بشری بیان کرد: گشت های مشترک بین پلیس و اداره بهداشت برای جلوگیری از فعالیت قلیان سراها تشکیل شده است و در صورت مشاهده، این واحدها توسط پلیس اماکن پلمب می شود.

وی اضافه کرد: به دنبال ممنوعیت عرضه قلیان ۲ قلیان سرا در شهر همدان و چهار قلیان سرا در نهاوند شروع به فعالیت کرده بودند که توسط پلیس اماکن فرماندهی انتظامی استان همدان شناسایی و پلمب شدند.

کرونا در همدان؛ زندان‌ها خلوت‌تر، آزمایشگاه ویژه دایر

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار داشت: قلیان های موجود در این قلیان سراها نیز توسط ماموران جمع آوری شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان: در راستای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۶ قلیان‌سرا در شهرستان‌های همدان و نهاوند پلمب شدند.

بشری بیان کرد: برای دیگر مکان ها که محل تجمع مردم است نظیر آرایشگاه های زنانه و مردانه، نانوایی ها و دیگر اماکن دستورالعمل خاصی هنوز ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: با این وجود گشت های انتظامی و بهداشت محیط در صورت مشاهده رعایت نکردن بهداشت در این قبیل اماکن، اقدام به پلمب واحد متخلف می کنند.

بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

تدابیر بانک‌ی برای کاهش مراجعه حضوری مردم به شعب

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تدابیری برای کاهش مراجعه حضوری شهروندان به شعب بانک‌ها پیش‌بینی شده است.

محمد طوماسی اظهار داشت: سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها از سه میلیون تومان در هر شبانه‌ روز به پنج میلیون تومان از مبدا هر کارت افزایش یافت.

کرونا در همدان؛ زندان‌ها خلوت‌تر، آزمایشگاه ویژه دایر

وی اضافه کرد: سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تدابیری برای کاهش مراجعه حضوری شهروندان به شعب بانک‌ها پیش‌بینی شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان اظهار داشت: امکان تمدید تاریخ انقضا کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری در شعب به مدت سه ماه از تاریخ انقضا بلامانع است.

طوماسی ادامه داد: طبق روال سال‌های گذشته و به منظور کاهش مراجعه مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، سقف برداشت نقدی درون بانکی از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رییس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان با بیان اینکه تعداد تلاش‌های متوالی ناموفق رمز دوم در هر شبانه روز به پنج بار افزایش یافت از شهروندان خواست برای انجام امور بانکی خود از سامانه های بانکداری الکترونیکی که توسط تمامی بانک‌ها ارایه می شود استفاده و از مراجعه حضوری به شعب خودداری کنند.

طوماسی افزود: هماهنگی‌های لازم برای ضدعفونی کردن فضای شعب بانک‌ها صورت گرفته است و مقادیری لوازم ضدعفونی کننده نیز از طریق کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه بین بانک‌ها توزیع شده است.

آمادگی هلال‌احمر برای استقرار در ورودی‌های همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار داشت: عوامل این جمعیت آمادگی لازم برای مستقر شدن در ورودی‌های استان برای پیشگیری از بروز و شیوع کرونا را دارند.

بهروز کارخانه ای بیان کرد: نیروهای هلال احمر در حال ساماندهی برای مقابله با ویروس کرونا در ورودی های استان هستند با این وجود مکان های استقرار باید توسط دانشگاه علوم پزشکی مشخص شود.

وی افزود: امکانات مورد نیاز نظیر دماسنج، لباس و ماسک مخصوص نیز باید در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد تا با استفاده از این تجهیزات افراد مشکوک به کرونا را در ورودی شهرها شناسایی و نسبت به رعایت مسایل بهداشتی اقدامات لازم انجام شود.

کرونا در همدان؛ زندان‌ها خلوت‌تر، آزمایشگاه ویژه دایر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف بهداشت و درمان در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا از توان تمامی کارکنان از جمله پرسنل و داوطلبان جمعیت هلال احمر استفاده می شود.

کارخانه ای گفت: چنانچه در بررسی ها مشخص شود افرادی تب دارند دوباره به صورت مجزا وضعیت جسمی آنها از منظر ریه، تنفس و اشباح اکسیژن خون بررسی شده و چنانچه معیارهای کرونا وجود داشته باشند فرد برای درمان قرنطینه می شود.

وی ادامه داد: تمامی افراد دارای «تب» را نمی توان افراد مبتلا به ویروس کرونا دانست چراکه شاید این افراد دچار سرما خوردگی ساده باشند بنابراین اقدامات درمانی اولیه برای این طیف افراد صورت می گیرد.

شهروندان به جای الکل اتانول، متانول نخرند

کارشناس ناظر بر مراکز عرضه موادغذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی همدان گفت: با توجه به تشابه اسمی اتانول و متانول، شهروندان باید توجه داشته باشند برای ضدعفونی به جای الکل اتانول، الکل متانول نخرند.

افشین حولکی بیان کرد: ضدعفونی کردن سطوح و شستن دست ها یکی از نکات بهداشتی مورد تاکید است که در این باره باید توجه داشت که بسیاری از الکل های موجود در بازار متانول بوده و هنگام خرید باید توجه داشت که الکل اتانول را خریداری کرد.

کارشناس ناظر بر مراکز عرضه موادغذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی همدان: با توجه به تشابه اسمی اتانول و متانول، شهروندان باید توجه داشته باشند برای ضدعفونی به جای الکل اتانول، الکل متانول نخرند.

وی بیان کرد: استفاده از الکل متانول با توجه به خاصیت نامناسب برای بدن تاثیر سوئی بر روی دست ها گذاشته و این الکل از طریق پوست جذب بدن می شود.

کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی همدان تاکید کرد: بهترین شیوه برای ضد عفونی دست استفاده از مایع صابون و آب ولرم است و باید در هر مکانی نسبت به شستشوی دست ها اقدام کنیم.

حولکی ادامه داد: با توجه به اینکه ویروس کرونا خاصیت همچون چربی دارد با شستشوی متناوب دست ها می توان بیش از ۹۰ درصد بار میکروبی را از دست ها جدا کرده و راهی فاضلاب کرد.

وی با بیان اینکه مواد شوینده قاتل چربی ها هستند گفت: همه مردم به محلول های ضدعفونی کننده دسترسی ندارند اما دسترسی به آب و مایع آسان تر است.

کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی همدان تاکید کرد: استفاده از صابون مایع به جای مواد ضدعفونی که پایه الکلی دارند توصیه می شود.

حولکی ادامه داد: مواد ضدعفونی کننده برای مکان هایی است که دسترسی به آب و صابون مایع وجود نداشته باشد.

خادمان شهری همدان زیر چتر پیشگیری از کرونا

پاکبانان با وجود اینکه در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند اما بدون هیچ چشم‌داشتی همچنان به وظایف کاری خود عمل کرده و اجازه نمی‌دهند آلودگی و غبار بر چهره زیبای شهر در آخرین روزهای زمستان بنشیند.

آنان معتقدند در این اوضاع که ویروس کرونا بر زندگی روزمره مردم سایه افکنده، نباید از خدمات رسانی به آنها غافل شد چراکه پاگیزگی شهر و محل زندگی افراد علاوه بر روحیه شادی و نشاط به شهروندان، آنان را در مقابل انواع ویروس ها مصون نگه می دارد.

کرونا در همدان؛ زندان‌ها خلوت‌تر، آزمایشگاه ویژه دایر

یکی از پاکبانان در این باره گفت: نگرانی خانواده ام همین است که به این ویروس مبتلا نشوم اما به آنها گفتم پزشکان و پرستاران پرشماری دیگر این بیماری هستند و ما نیز در برابر مردم مسوول هستیم.

حسینی با انتقاد از پخش دستکش، ماسک و دستمال کاغذی استفاده شده و آلوده توسط برخی شهروندان در سطح معابر شهر گفت: این اقدام به شدت آلودگی کمک می کند ضمن اینکه قشر پاکبانان را نیز بیشتر در معرض ابتلا قرار می دهد.

علی احمدی افزود: هر چند این ویروس زندگی همگان را مختل کرده و نگران باید بود اما دلیل نمی شود با وجود آن از وظایف خود شانه خالی کنیم.

رضا محمدی یکی دیگر از پاکبانان همدانی نیز گفت: شهرداری نسبت به توزیع ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش اقدام کرده و با این حال خود ما نیز باید رعایت کنیم.

وی افزود: بروشورهایی مبنی بر اطلاع از موارد پیشگیری در ابتلا از این ویروس نیز توسط سرکارگران برای پاکبانان توضیح داده شده و ما نیز به خانواده ها انتقال داده ایم.

علی حسینی دیگر پاکبان همدانی از مردم خواست تا نسبت به رعایت بهداشت محیط توجه جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: کاهش تولید زباله یکی از خواسته های ما از شهروندان در این روزهای حساس است که در روان سازی وظایف ما کمک شایانی می کند.

رهاکردن دستکش و ماسک در معابر معضل پاکبانان

حسینی با انتقاد از پخش دستکش، ماسک و دستمال کاغذی استفاده شده و آلوده توسط برخی شهروندان در سطح معابر شهر گفت: این اقدام به شدت آلودگی کمک می کند ضمن اینکه قشر پاکبانان را نیز بیشتر در معرض ابتلا قرار می دهد.

وی از مردم خواست: تا این اقلام بهداشتی را پس از مصرف در سطح های زباله قرار دهند تا ضمن پاکسازی شهر، در پیشگیری از شیوع ویروس کمک کنند.

وی از مردم خواست: تا این اقلام بهداشتی را پس از مصرف در سطح های زباله قرار دهند تا ضمن پاکسازی شهر، در پیشگیری از شیوع ویروس کمک کنند.

یکی از نیروهای خدماتی فضای سبز همدان نیز گفت: همین که مردم بهداشت فردی را رعایت کنند، به پیشگیری از این ویروس کمک شایانی می کند.

علی رضایی افزود: همه روزه نسبت به سم زدایی و گندزایی سرویس های بهداشتی پارک ها اقدام می کنیم و نظارت کافی نیز صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: با این حال شهروندان نیز برای استفاده از سرویس های بهداشتی بهتر است نکات لازم را مورد توجه قرار دهند.

رضایی خاطرنشان کرد: شهرداری همدان نیز ابتدا نیروهای خدماتی را مجهز به اقلام بهداشتی کرده و کمبودی در این زمینه نداشته ایم.

وی بیان کرد: هر پاکبان و نیروی فضای سبز شهری به عنوان یک مُبلغ می توانند اطلاع رسانی لازم را داشته باشد و براین اساس در صورت هرگونه بیتوجهی به رعایت بهداشت فردی، موارد را انتقال می دهیم.

تداوم طرح پیشگیری از کرونا در مدیریت شهری

شهردار همدان نیز در این باره گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی شهروندان از ابتلا به این بیماری، مجموعه مدیریت شهری در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های خدماتی به شهروندان اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده و براساس ظرفیت‌ها و امکانات موجود، تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا اتخاذ شده است.

عباس صوفی اضافه کرد: تنظیف و ضدعفونی مداوم و هر شب اتوبوس‌های شهری با مواد استاندارد ضد عفونی کننده مورد تایید شبکه بهداشت، ارایه محلول ضدعفونی کننده برای استفاده رانندگان تاکسی به همراه بروشور موارد پیشگیرانه، توزیع روزانه ماسک و دستکش بهداشتی به پاکبانان و کارگران خدمات شهری در چندین نوبت انجام می شود.

وی افزود: تنظیف و ضدعفونی مداوم و هر شب اتوبوس‌های شهری با مواد استاندارد ضد عفونی کننده مورد تایید شبکه بهداشت، ارایه محلول ضدعفونی کننده برای استفاده رانندگان تاکسی به همراه بروشور موارد پیشگیرانه، توزیع روزانه ماسک و دستکش بهداشتی به پاکبانان و کارگران خدمات شهری در چندین نوبت انجام می شود.

وی ضدعفونی کردن برخی از سرویس بهداشتی شهر از جمله‌ مجاور تالار فجر، نمازخانه امام حسن(ع)، پارک شهروند، پارک مردم و شیرسنگی از دیگر اقدامات مدیریت شهری عنوان کرد.

توزیع اقلام بهداشتی بین نیروی‌های شهرداری

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز در این باره گفت: توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و محلول ضد عفونی کننده در بین بیش از یک هزار پاکبان و نیروی فضای سبز شهرداری در حال انجام است.

وحید علی ضمیر افزود: همچنین قرار است با همکاری مرکز بهداشت همدان طرح غربالگری ویروس کرونا ویژه پاکبانان در سطح شهر انجام شود.

وی اظهار داشت: مهمترین راه مقابله با کرونا پیشگیری و کنترل این بیماری است که در این حوزه اقدام به تهیه و توزیع پنج هزار عدد بروشور آموزشی کرده ایم که بخشی از آن توزیع شده و بخش دیگر نیز در حال توزیع بین شهروندان مختلف است.

وی اضافه کرد: در همین راستا در چندین بیلبورد تبلیغاتی نقاط پرتردد شهر و همچنین سه دستگاه تلویزیون شهری اقدام به آموزش و راه های کنترل ابتلا به این ویروس کرده ایم که امیدواریم شهروندان در این مورد اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهند.

علی ضمیر بیان کرد: از شنبه گذشته نیز خودرو مخصوص ضدعفونی کننده اقدام به شستشو و ضدعفونی کردن نقاط اصلی و پرتردد شهر کرده و از شهروندان درخواست داریم تا حدامکان از تردد غیرضروری در خیابان هایی که ضدعفونی می شوند، پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری همدان با هدف پاسخگویی به سوالات اقشار مختلف شهروندان، اقدام به راه اندازی ۲ ایستگاه‌ آموزش همگانی پیشگیری از بیماری کرونا در مناطق پرتردد و پیاده راه بوعلی و میدان امام (ره) کرده است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، کارشناسان بهداشتی در این ایستگاه ها مستقر می شوند و مباحث آموزشی و پیشگیرانه در رابطه با این ویروس را در اختیار شهروندان قرار می دهند.

بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه ( یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

کرونا در همدان؛ زندان‌ها خلوت‌تر، آزمایشگاه ویژه دایر

آمار رسمی کرونا در ایران (۱۳۹۸/۱۲/۱۲)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا