همکاری دانشگاه و صنعت از آرمان‌های انقلاب اسلامی است


همکاری دانشگاه و صنعت از آرمان‌های انقلاب اسلامی است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: همکاری دانشگاه و صنعت یکی از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره به دنبال تحقق آن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در دیدار با کارکنان دانشگاه علمی کاربردی لرستان بیان کرد: صنعتگران باید بتوانند از علم و دانش فرهیختگان استفاده کنند و پژوهش‌ها و تحقیقات اساتید دانشگاه و دانشجویان دوره‌های تکمیلی نباید محدود به درون کتابخانه ها شود.

وی به کمبودهای موجود در نظام آموزش و پرورش و ضرورت توجه به هنرستان‌ها اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در آموزش عدم ارتباط لازم و کافی بین دانشگاه و صنعت که باید برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه عوامل در آموزش و پرورش، دانشگاه و محیط کسب و کار، باعث ایجاد دانشگاه علمی کاربردی شده و این دانشگاه خلأ های موجود در این رابطه را پر کرده و زمینه را برای ارائه مهارت به افراد فراهم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی تاکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی گام‌های رو به جلویی در راستای مهارت آموزی برداشته است و به همین منظور رشته‌های دانشگاهی باید کاربردی باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های نفت و گاز به صورت علمی و کاربردی ادامه داد: این امر می‌تواند در ایجاد اشتغال تأثیر گذار باشد.

وی اظهار داشت: ظرفیت بخش شیلات، پرورش ماهی و کشاورزی در استان لرستان قابل توجه است و می‌توان با کمترین هزینه بیشترین بهره را برد و باید با استفاده از روش‌های علمی در این حوزه زمینه را برای ایجاد اشتغال فراهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بر انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی برای پیوند بین دانش نظری و دانش عملی در استان لرستان تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل های رنگارنگ اسکراچ مو برای دخترها / عکس