استرس موجب ضعف بدنی و تقویت جذب ویروس کرونا می‌شود


استرس موجب ضعف بدنی و تقویت جذب ویروس کرونا می‌شود

کرمان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: اگر سیستم ایمنی بدن با استرس ضعیف شود امکان تشدید بیماری های عفونی از جمله ابتلا به کرونا ویروس زیاد می‌شود.

احمد جمالی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رفتار ویروس جدید کرونا ناشناخته و از نوع بیماری عفونی مثل آنفلوآنزا است.

وی با تصریح اینکه این بیماری برای افرادی که سیستم ایمنی آنها ضعیف است خطر دارد عنوان کرد: افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای تنفسی و ریوی، دیابتی ها، بیماران کلیوی و قلبی و عروقی سیستم ایمنی ضعیفی دارند و بیماری عفونی ( کرونا ویروس) بر روی آنها بیشتر از افراد سالم تأثیر می گذارد حتی استرس هم سیستم ایمنی را تضعیف می کند.

جمالی زاده ادامه داد: افراد سالمندی داشتیم که دچار این بیماری شدند و با بستری شدن بهبود یافتند و تصور اینکه هرکس به بیماری کرونا گرفتار شد منجر به مرگ می شود اشتباه است، مرگ و میر این بیماری در کل بیماران ۲ تا ۳ درصد است.

وی افزود: سرعت واگیری این ویروس بالاست یعنی سرعت انتقال ویروس از طریق سطوح، لمس بدن و دیگر راهها امکان پذیر بوده که این هم قابل پیشگیری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: استان کرمان تا چند روز گذشته وضعیت سفید در مورد بیماری کرونا داشت مردم باید رعایت نکات بهداشتی را در زندگی خود داشته باشند تا از این بیماری مصون بمانند.

وی بیان کرد: کمبودی از نظر اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در سطح کلان کشور وجود دارد و تعدادی از شرکت های تولیدی به میدان آمده و تولید انبوه دارند و این موضوع در آینده نزدیک حل می شود.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار بود سهمیه ای برای استان کرمان اختصاص دهد اما به دلیل اینکه این بیماری در استان هایی مثل گیلان و قم شیوع بیشتری دارد این سهمیه بیشتر برای آن استان ها در نظر گرفته و در حال توزیع است و در ۲ تا ۳ روز آینده سهمیه ای که به استان کرمان هم اختصاص یافته به این استان ارسال می شود.

جمالی زاده بیان کرد: از ۲ روز گذشته آزمایشگاهی در کرمان راه اندازی شده و نمونه های مشکوک در شهرستان ها به این آزمایشگاه ارسال می شود از رفسنجان هم روزانه ۳ تا ۴ مورد نمونه به این آزمایشگاه ارسال می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از مواردی که به این بیماری مشکوک هستند و مراجعه می کنند علائم خفیف داشته و درمان می شوند و بیماران بدحال بستری می شوند به طوری که کمتر از ۲۰ درصد بیماران کرونایی لازم به بستری شدن دارند که از این ها نمونه گیری انجام می شود؛ مردم باید فرض بگیرند که بیماری کرونا در منطقه زندگی خود وجود دارد و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: از ارسال ۹ نمونه تست ویروس کرونا از رفسنجان به آزمایشگاه تشخیص کرونای کرمان یک مورد مثبت اعلام شد که این شخص مردی ۳۱ ساله و مسافر بوده در رفسنجان حال وی نامساعد شده و به بیمارستان مراجعه می کند.

جمالی زاده گفت: ارسال نمونه تست این فرد به کرمان نتیجه مثبت را گزارش دادند که با بستری شدن و رعایت نکات بهداشتی او هم بهبود خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید