پایگاه مردمی نماز جمعه باید تقویت شود


پایگاه مردمی نماز جمعه باید تقویت شود

بندرعباس- ایرنا- فرماندار بندر خمیر گفت: نمازجمعه یک پایگاه مردمی وحاکمیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید روز به روز این جایگاه حفظ و تقویت شود.

میرهاشم خواستار عصر چهارشنبه در آیین معرفی و تودیع امام جمعه بندر خمیر در نشست شورای اداری شهرستان افزود: نمازجمعه درواقع پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت است ودشمنان نظام از صفوف بهم پیوسته در این آیین عبادی و سیاسی هراس دارند.
وی با اشاره به اینکه هدف دشمن تفرقه بین شیعه واهل سنت است، بیان داشت: امروز جامعه ما نیاز به وحدت و همدلی بیش از پیش مذاهب اسلامی در همه گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی دارد.
فرماندار بندرخمیر در ادامه ازحجت الاسلام علیرضا صفایی حائری امام جمعه سابق این شهرستان قدردانی کرد وگفت: تلاش های وحدت آفرین ایشان برای مردم این منطقه فراموش نشدنی است.

خواستار با اشاره به اینکه هر دستگاه وظیفه قانونی خود دارد، یادآورشد: امام جمعه سابق خمیر نیز باتوجه به وظایف خود با وحدت بخشی و سرلوحه قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب نقش موثری در این شهرستان ایفا کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه جدید خمیر نیز زمینه را برای حفظ هرچه بیشتر وحدت و همدلی در این منطقه ایجاد کند و مردم نیز از تریبون نماز جمعه کسب معارف و دانش کنند.

​​​​​​ویروس کرونا مردم جهان را به خود آورد

پایگاه مردمی نماز جمعه باید تقویت شود


امام جمعه اهل سنت خمیر نیز با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا درجهان گفت: این مساله خسارت زیادی برجای گذاشته و همه ملت ها را درگیر کرده تا بشر سرکش امروز به خود بیاید و دست از غرور و بلند پروازی خود بردارد.
شیخ قتالی افزود: ️از خدا می خواهیم خطر این بیماری را از سر ملت ایران بردارد.
وی همچنین خواستار، ️پایداری آب خمیر و رفع مشکلات پیش رو و همچنین کنترل رفت وآمد افراد غر محلی در شرایط شیوع بیماری کرونا شد
امام جمعه اهل سنت خمیر در ادامه با قدردانی از امام جمعه سابق خمیر اظهارداشت: حجت الاسلام صفایی ارتباط خوبی با مردم داشتند و️فروتنی و شور مشورت ایشان مورد تقویت وحدت و همبستگی می شد.
وی ضمن قدردانی از حضور امام جمعه فعلی خمیر اظهارداشت: انتظار داریم ایشان نیز منشا خیر و برکت و همدلی و وحدت در این منطقه شود.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام «شعیب صالحی» به‌عنوان امام‌جمعه جدید شهرستان بندرخمیر منصوب شد و از خدمات حجت‌الاسلام‌ علیرضا صفایی حائری امام‌جمعه سابق این شهرستان قدردانی شد.
حجت الاسلام صفایی حائری آبان‌ماه امسال به سمت امام‌جمعه شهرستان میناب منصوب شد.
شهرستان ۵۶ هزار نفری خمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از جمعیت هرمزگان را اهل سنت تشکیل می دهند که بخشی از این جمعیت در غرب استان از جمله خمیر ساکن هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!