توسعه عرصه‌های منابع طبیعی دیلم ضرورت دارد


توسعه عرصه‌های منابع طبیعی دیلم ضرورت دارد

گناوه - ایرنا - امام جمعه دیلم استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی و بحران کم آبی و خشکسالی‌های  پیاپی در کشور که آسیب‌های جدی به محیط‌ زیست و منابع طبیعی وارد کرده ، احیا و توسعه این عرصه‌ها  بیش از گذشته ضرورت دارد.

حجت الاسام محمود اسدی روز جمعه در آیین درختکاری در مصلای جمعه این شهر افزود: در دین اسلام همواره به کاشت درخت و درختکاری سفارش و تاکید شده‌است که امروز نیز باید به‌عنوان یک سیره و روش این سنت مدنظر مردم قرار گیرد.

وی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و تقارن آن با میلاد امام جواد(ع) و ایام رجب گفت: مردم باید در راستای گسترش و ترویج این سنت حسنه گام بردارند و تلاش کنند در کنار خدمات دولت نسبت به کاشت درختان مثمرثمر در سطح شهر اقدام و همکاری کنند.

سرپرست فرمانداری دیلم با تقدیر از تلاش‌های مجموعه منابع طبیعی شهرستان اظهار داشت: منابع طبیعی اهمیت زیادی در زندگی و حیات انسان‌ها دارد و دولت در کنار مردم نسبت به این مهم به سهم خود کمک خواهد کرد.

احمد دشتی افزود: لازمه مشارکت بیشتر مردم در حفط منابع طبیعی فرهنگ‌سازی است و باید در تلاش باشیم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این فرهنگ را به معارف عمومی تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه منابع طبیعی به عنوان بستر حیات یکی از اولویت اساسی جامعه است، برنامه‌های توسعه‌ای باید به گونه‌ای باشد که به منابع طبیعی آسیبی وارد نکند و مردم کارکردهای این مجموعه را ببینند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری دیلم گفت : مشارکت مردم بهترین راه حفاظت از منابع طبیعی است و هر کجا در کنار این مجموعه بودند تاثیر و عملکرد فعالیت‌ها بیشتر نمود داشته‌است.

غلامحسین آقاجری افزود: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی مسئله‌ای فرهنگی است که با مشارکت عمومی محقق می‌شود و در این زمینه سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست می‌توانند کمک شایانی کنند.

وی اضافه کرد: بدلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت سلامت شهروندان برنامه‌های امسال منابع طبیعی بدور از تجمع‌های گروهی و با هدف اهمیت این هفته برگزار خواهد شد.

شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا