روند خوب بهبودی و ترخیص بیماران در جنوب غرب خوزستان/ توقف آمار ابتلا به کرونا در منطقه/ بیمارستان معرفی زاده شادگان از مراکز درمانی خوب و آماده خوزستان است/ سامان دهی گروه های داوطلب و سمن ها از امروز


روند خوب بهبودی و ترخیص بیماران در جنوب غرب خوزستان/ توقف آمار ابتلا به کرونا در منطقه/ بیمارستان معرفی زاده شادگان از مراکز درمانی خوب و آماده خوزستان است/ سامان دهی گروه های داوطلب و سمن ها از امروز

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: خوشبختانه 362 نفر با بهبود وضعیت بالینی از بیمارستان های تابعه ترخیص شدند و در حال حاضر 55 بیمار بستری و تحت مداوا داریم.

شکر الله سلمان زاده ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای شروع اپیدمی بیماری کرونا تا امروز ۱۱ هزار و ۹۲۹ نفر کل تعداد مراجعین به بیمارستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان را داشتیم که همه این افراد با سندروم حاد تنفسی پذیرش اولیه شده اند.

او با اشاره به اینکه از این تعداد طبق تشخیص کادر درمانی ۴۳۲ نفر بستری و تحت نظر قرار گرفتند، گفت: خوشبختانه از این تعداد نیز ۳۶۲ نفر با بهبود وضعیت بالینی از بیمارستان های تابعه ترخیص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر تعدا افراد بستری ۵۵ بیمار است که تحت مداوا قرار دارند، بیان کرد: روز گذشته نیز ۱۸ مورد بستری و هشت مورد ترخیص داشتیم که نشان می دهد سیر بهبودی افراد بیمار خوب است.

سلمان زاده با اشاره به تعداد بیماران قطعی مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی همان آمار قبلی یعنی ۶ نفر است که دو نفر از این عزیران فوت شدند. و دو نفر نیز بهبود یافتند و با حال عمومی خوب مرخص شدند. حال دو نفر دیگر نیز مساعد است و در شرف ترخیص هستند.

فرمانده ستاد پیشگیری از کرونا ویروس در اروند در خصوص بازگشت روال عادی ساعات اداری از امروز در این مرحله از ریشه کن کردن کرونا ویروس بیان کرد: از چند جنبه باید به این مورد توجه بشود، یکی اینکه محدود کردن زمان حضور مردم به ادارات می توانست باعث ازدحام در اماکن اداری بشود و قطعا مشکل ساز می شد. از این لحاظ با عادی شدن روال مراجعه به ادارات از ازدحام جلوگیری می شود و مردم می توانند در ساعات مختلف به تدریج برای انجام امور اداری خود به مراکز مد نظر مراجعه نمایند. البته منطقی قضیه این است که مردم در ساعات اولیه که کمی خنک تر است و ویروس فعالیت بیشتری در آن دما دارد، بیرون نیایند، که خوشبختانه در حال حاضر هوا کمی گرم تر شده ومشکلی از این نظر نیست..

سلمان زاده در خصوص سامان دهی فعالیت های خود جوش گروه های مردمی، سمن ها و گروه های جهادی در ضد عفونی کردن مناطق مختلف، افزود: من از همین جا از این عزیزان که به کمک ما و شهرداری در ضد عفونی کردن شهر آمدند تشکر می کنم، در حال ساماندهی گروه های داوطلب هستیم و تقسیم بندی مکان ها در حال انجام است که از این طریق کار به صورت هدفمند انجام شود و بتوانیم همه محدوده شهری و حتی روستاها را از این حیث بهره مند کنیم.

فرمانده ستاد پیگیری از کرونا ویروس اروند در خصوص اسپری مایع ضد عفونی در هوا، اضافه کرد: پاشیدن مایع ضد عفونی در هوا هیچ سودی ندارد و فقط سطوحی که مردم ممکن است به آن دست بزنند و یا در کارهای روزمره در دسترس افراد قرار دارد باید حتما ضد عفونی شود که توصیه همکاران من هم در خصوص مایع ضدعفونی تهیه محلول هیپوکلرید 5% تا یک درصد است که اثر گذاری لازم را داشته باشد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص کلیپ منتشره از ستاد کرونا ویروس شادگان و اعتراض نماینده این شهرستان در خصوص ضعف امکاناتی بیمارستان شهرستان و امکانات لازمه برای مبارزه با کرونا ویروس، تصریح کرد: بنده ضعف امکانات بیمارستانی و عدم آمادگی لازم حوزه بهداشت و درمان را رد می کنم، در همان کلیپ هم به آن نماینده محترم عرض کردم تشریف ببرند بیمارستان و از نزدیک خدمات و امکانات را ببینید، همان شب و حتی شب گذشته به اتفاق فرماندار از بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان بازدید داشتند و متوجه شدند که کادر درمان این بیمارستان از مدت ها قبل آمادگی لازم را در خصوص بیماری کرونا ویروس داشتند و در حال رسیدگی مناسب به بیماران هستند.

سلمان زاده با بیان اینکه بیمارستان شهید معرفی شادگان از مراکز درمانی خوب جنوب غرب خوزستان است، بیان کرد: حدودا یک ماه قبل از شیوع این بیماری در منطقه، در این بیمارستان تدارک لازم را برای مواجه با کروناویروس در نظر گرفته بودیم، زیرا ما در آنجا بنادر را داریم و امکان سرایت را پیشبینی کرده بودیم، اما خوشبختانه با پیشبینی ها و تدارک لازمه تا کنون هیچ مشکلی وجود ندارد، هر چند پیش از آن جلسه هم هیچ مشکلی مشاهده نشده بود.

او در خصوص روند فعلی مراجعه و پذیرش بیماران و آیا بیمارستان آیت الله طالقانی می تواند در ادامه پاسخگوی مراجعین باشد، گفت: در حال حاضز خیر، اما اگر شهروندان عزیز نکات بهداشتی را رعایت کنند، در منزل بمانند و در تجمعات شرکت نکنند، افراد علامت دار از خانه بیرون نیایند و در منزل از خود مراقبت کنند، افراد گروه پر خطر به هیچ وجه از منزل بیرون نیایند، این امکان وجود دارد. اما برنامه ریزی های لازم در خصوص شرایط بحرانی تر نیز پیشبینی شده است و شرایط و مکان پذیرش بیماران جدید مشخص شده است هر چند امیدوارم به آن شرایط نرسیم و شاهد ریشه کنی این بیماری به زودی باشیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان افزود: از همه شهروندانی که رعایت موارد بهداشتی رو در دستور کار و زندگی روزمره خود قرار دادند، تشکر می کنم، امیدوارم رعایت موارد بهداشتی در بین خانواده ها و شهروندان ادامه داشته باشد، از همه گروه های جهادی، فرمانداری ها و شهرداری ها، بسیج، سپاه و اصحاب رسانه و همه کسانی که کمک حال حوزه بهداشت و درمان منطقه برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع این بیماری بودند نیز بسیار تشکر می کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی