10 پایگاه پایش کرونا در ورودی شهرستان‌های استان قزوین ایجاد شد


10 پایگاه پایش کرونا در ورودی شهرستان‌های استان قزوین ایجاد شد

قزوین - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از اجرای طرح غربالگری شهروندان قزوینی و ایجاد 10 پایگاه کنترل و پایش بیماری کرونا در مبادی ورودی شهرستان‌های استان خبر داد.

حسن آصفی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این پایگاه‌ها بر اساس مصوبه شورای تامین استانداری قزوین در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش آمار مبتلایان ایجاد شدند.

وی با بیان اینکه پست عوارضی شماره چهار، مقابل پلیس راه، یکی از پایگاه‌های کنترل و پایش بیماری کرونا در استان است، افزود: پایگاه نظام آباد، پست میدان مینودر، میدان خلیج فارس، میدان شورا و پایگاه جاده شرکت نفت از جمله پایگاه‌های هلال احمر جهت کنترل و پایش بیماری کرونا هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: پایگاه اقبالیه، مقابل پلیس راه، پست بویین زهرا، ورودی شهر، پایگاه عوارضی شماره سه مقابل پلیس راه و پست ورودی شهر در جاده قدیم تهران از دیگر پایگاه‌های کنترل و پایش بیماری کرونا در سطح استان است.

وی عنوان کرد: در صورت تشخیص ابتلا به بیماری کرونا، افراد مبتلا جهت انجام آزمایش‌های تکمیلی و قرنطینه شدن به نیروی انتظامی حاضر در محل معرفی می‌شوند.

10 پایگاه پایش کرونا در ورودی شهرستان‌های استان قزوین ایجاد شد

آصفی ضمن ابراز امیدواری در خصوص عبور از بحران موجود با کمک همه جانبه مردم و دستگاه‌های امدادی، افزود: از هموطنان تقاضا داریم با توجه به انتشار سریع ویروس کرونا در استان تا حد ممکن از منزل خود خارج نشوند تا با قطع زنجیره انتقال جلوی شیوع بیشتر این ویروس در سطح استان و کشور گرفته شود.

حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز عنوان کرد: در اجرای این طرح که با همکاری نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز شده است ۷۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر به صورت روزانه مشارکت دارند و ضمن گذراندن آموزش‌های لازم، مسئولیت تب سنجی و چک کردن مسافران از لحاظ علائم بیماری کرونا به آنها ابلاغ شده است.

در استان قزوین تاکنون ۲۰۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و ۱۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)