راه‌حل‌هایی برای پیشگیری از کرونا در زنان باردار


راه‌حل‌هایی برای پیشگیری از کرونا در زنان باردار

کارشناس مامایی در خراسان‌جنوبی گفت: بانوان باردار در این شرایط آلودگی جامعه به ویروس کرونا باید خودمراقبتی بیشتری داشته باشند.

فرشته درایتی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای پیشگیثری از کرونا، نباید دنبال راه‌حل‌های پیچیده بود.

وی افزود: ویروس کرونا پوششی از جنس لیپید یا چربی دارد که با شستن دست‌ها و صورت با مواد شوینده ساده مانند صابون و مایع دستشویی از بین می‌رود.

این کارشناس مامایی بیان کرد: به زنان باردار توصیه می‌شود که از حضور غیرضروری در خارج از خانه و ارتباط با افراد بیمار جدا خودداری کنند.

درایتی اظهار کرد: مصرف مایعات گرم و داشتن تحرک مناسب و کنترل وزن و پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری از دیگر نکاتی است که باید رعایت شود.

وی افزود: تاکنون علائم گزارش شده بیماری کرونا اغلب شامل؛ تب، سرفه و تنگی نفس بوده و شدت علائم متفاوت است و از موارد خفیف تا شدید و کشنده مشاهده می‌شود.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: به طور کلی می‌توان گفت که علائم بیماری کرونا تاحدودی شبیه به آنفلوانزا و یا سرماخوردگی است، اما باید توجه داشت مرگ و میر ناشی از این بیماری حدود سه تا پنج درصد است.

درایتی ادامه داد: آنچه در خصوص این بیماری نگران کننده است، انتشار سریع آن میان افراد مختلف به خصوص افراد مسن و میانسال است.

وی با اشاره به راههای انتقال ویروس، افزود: به طور کلی تاکنون اطلاعات دقیقی از راه‌های انتقال این نوع ویروس جدید کرونا وجود ندارد و اغلب اطلاعات موجود بر اساس راه‌های انتقال سایر اعضای خانواده کرونا ویروس‌ها است.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: به طور معمول انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر در اثر تماس نزدیک و از طریق تماس با قطرات و ترشحات دستگاه تنفس فرد آلوده در اثر عطسه یا سرفه اتفاق می‌افتد.

درایتی اظهار کرد: به طور معمول انتقال ویروس‌های عامل بیماری‌های تنفسی از فرد آلوده به فرد سالم بیشتر در زمانی صورت می‌گیرد که فرد مبتلا دارای علائم است، اما گزارشاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونای جدید در فرد آلوده بدون علامت نیز می‌تواند به فرد سالم منتقل شود.

وی یادآور شد: این خصوصیت شرایط را برای انتشار ویروس و ایجاد همه‌گیری در جوامع مختلف فراهم می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه