تولید خودروی هیبریدی BMW i8 در ماه آوریل متوقف خواهد شد


تولید خودروی هیبریدی BMW i8 در ماه آوریل متوقف خواهد شد

رسانه کلیک – شرکت خودروساز BMW تاکنون 20هزار عدد از این ماشین اسپرت را فروخته است. ماشین BMW i8 اولین خودروی هیبریدی الکترونیکی این شرکت بود. وقتی که این برای اولین از این خودرو رونمایی شد، خیره کننده بود و نسخه قابل فروش به مشتریان نیز به طرز حیرت‌انگیزی شبیه به نمونه اولیه بود. خطوط […] نوشته تولید خودروی هیبریدی BMW i8 در ماه آوریل متوقف...

رسانه کلیک – شرکت خودروساز BMW تاکنون ۲۰هزار عدد از این ماشین اسپرت را فروخته است.

ماشین BMW i8 اولین خودروی هیبریدی الکترونیکی این شرکت بود. وقتی که این برای اولین از این خودرو رونمایی شد، خیره کننده بود و نسخه قابل فروش به مشتریان نیز به طرز حیرت‌انگیزی شبیه به نمونه اولیه بود. خطوط تمیز شاسی، ترکیبی پیشرفته از یک باتری لیتیوم یونی و یک موتور سه سیلندر را نشان می‌داد که می توانست تنها در 4.4 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر شتاب بگیرد.

حال پس از شش سال موفقیت، کارخانه BMW در لایپزیگ آلمان تولید پرفروش ترین ماشین اسپرت این شرکت را از ماه آوریل متوقف خواهد کرد.

i8 به عنوان یک لیدر برای برند BMW کار می‌کرد. ویژگی‌ها و فناوری استفاده شده در این خودرو به تدریج راه خود را به سایر تولیدات این شرکت رساندند.

اگرچه شاید BMW i8 خودرویی نبود که حتی بیشتر علاقه‌مندان به خودروهای لوکس بتوانند از عهده آن بر آیند، سیستم رانندگی BMW هیبریدی، شرایط را مدل‌های مناسب‌تر بهبود داد.

این خودرو با وجود مشخصات بالا، به مفهوم یک خودروی اسپرت بسیار قدرتمند و در عین حال پایدار معنی داد.

BMW از سال 2014 بیش از ۲۰هزار از این مدل فروخته است.

گفته می شود فناوری اصلی BMW i8 منسوخ شده است و شرکت در حال انتقال فناوری به طرح‌های جدیدتر مانند i4، خودروی تمام برقی است. با توجه به همه این موارد ، جای تعجب ندارد که BMW در حال پایان دادن به یکی از بزرگترین داستان‌های موفقیت خود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس