مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی لازم الاجرا است


مصوبات قرارگاه پدافند زیستی  استان مرکزی لازم الاجرا است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل زیستی لازم الاجرا است و تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان باید تابع تصمیمات این نهاد در مقابله با کرونا باشند.

سید «علی آقازاده» عصر یکشنبه در نشست کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی در اراک، افزود: بخش‌نامه‌های متعددی از ستاد ملی پدافند زیستی کشور در ۲۰ روز اخیر ارسال شده که ضدو نقیض بودن برخی از آن‌ها تصمیم‌گیری‌ها را برای استان‌ها را سخت کرد و به‌همین دلیل نیاز است که اختیارات در مقابله با کرونا به استان‌ها محول شود تا براساس تجربه برای مشکلات بهترین و سریعترین راه حل ها الگوسازی بومی شود.
وی اظهار داشت: قرار است به‌زودی تمامی مسافران ورودی و خروجی استان با تب‌سنج معاینه شوند و از ورود افراد غیر بومی که قصد استقرار در استان را دارند جلوگیری به‌عمل آید زیرا استان مرکزی در ایام نوروز میزبان هیچ مسافری نخواهد بود.
استاندار مرکزی افزود: راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونا در دستور کار بهداشت و درمان استان قرار داشت و نخستین نقاهتگاه بیماران کرونایی در اراک با ۶۰ بیمار راه‌اندازی شده است تا از اشغال تخت‌های بیمارستانی از سوی بهبودیافتگان نسبی بیماری جلوگیری شده و ظرفیت و امکانات مناسب بیماران بدحال فراهم باشد.
آقازاده اظهارداشت : ارتش نیز برای کمک به پدافند زیستی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب وارد میدان شده و نماینده ارتش در استان نیز به‌زودی نخستین نقاهتگاه را دایر می‌کند.
وی گفت: با همکاری مردم در رعایت پویش در خانه ماندن شرایط استان به سمت ثبات و کاهش بیماری است و اگر همراهی شهروندان به صورت جدی در نوروز نیز ادامه یابد در ۲ هفته آینده می‌توان از شیوع سریع بیماری جلوگیری کرد.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ضربتی خلوت کردن خیابان‌ها و تعطیلی اصناف غیرضروری کاهش تجمعات مردمی را رقم زده و باید با رعایت کنترل ترددها تنها در موارد ضروری تهیه مایحتاج و خدمات درمانی به مهار بیماری کمک کرد.

آقازاده عنوان کرد: شب گذشته شایع شد که صنوف مربوط به مواد خوراکی تعطیل می‌شود که این خبر کذب است و مردم مطمئن باشند که مایحتاج روزانه را می‌توانند تامین کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی ۶۸۰ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو