شرکت های هواپیمایی از جمله هواپیمایی امارات در معرض خطر ورشکستگی به دلیل کرونا


شرکت های هواپیمایی از جمله هواپیمایی امارات در معرض خطر ورشکستگی به دلیل کرونا

شفقنا- روزنامه «لیزکو» فرانسه نوشت: شوک اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا زمانی رخ داده است که صنعت هواپیمایی جهان با شکنندگی روبروست بر همین اساس شماری از شرکت های هواپیمایی در جهان به دلیل این ویروس با خطر ورشکستگی روبرو هستند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، این روزنامه گزارش داد: افت شدید ترافیک هوایی پس […]

شرکت های هواپیمایی از جمله هواپیمایی امارات در معرض خطر ورشکستگی به دلیل کرونا

شفقنا- روزنامه «لیزکو» فرانسه نوشت: شوک اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا زمانی رخ داده است که صنعت هواپیمایی جهان با شکنندگی روبروست بر همین اساس شماری از شرکت های هواپیمایی در جهان به دلیل این ویروس با خطر ورشکستگی روبرو هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، این روزنامه گزارش داد: افت شدید ترافیک هوایی پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، باعث ورشکستگی ۸ شرکت هواپیمایی مادر در جهان از جمله سوئیس ایر و سابینا شد کما اینکه بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ نیز بیش از صد میلیارد دلار روی دست این بخش هزینه گذشت و باعث ناپدید شدن ۱۴ شرکت اروپایی در عرض یک سال شد.

روزنامه فرانسوی در مقاله ای همچنین نوشت: علاوه بر این سال ۲۰۱۹ میلادی که هیچ بحرانی در آن رخ نداد، ۲۵ شرکت هواپیمایی به دلیل شکنندگی موجود در این بخش محو شدند.

نویسنده افزود: اپیدمی کرونا در شکننده ترین شرایط صنعت هواپیمایی جهان به وقوع پیوسته است؛ جایی که انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی هفته گذشته پیش بینی کرده بود که درآمد جهانی شرکت های هواپیمایی در جهان با کاهش ۱۹ درصدی در سال ۲۰۲۰ روبرو خواهد شد و حدود ۱۱۳ میلیادر دلار از دست خواهد داد.

وی در ادامه نوشت: این ارزیابی در ده روز اخیر چهار برابر شده و اوضاع اروپا که همانند آسیا به سمت لغو ۸۰ درصد پروازها حرکت می کند، این روند را بحرانی تر می کند.

براساس نوشته این روزنامه، ممنوعیت ورود شهروندان اروپایی به آمریکا، باعث تسریع سقوط خطوط هوایی خواهد شد زیرا شرکت های اروپایی را از ۲۰ درصد از درآمدهایی که پیش بینی کرده بودند، محروم می کند و روی شبکه حمل و نقل متوسط هم تاثیر مستقیم می گذارد.

به اعتقاد نویسنده مقاله، قطعا شرکت های شکننده ای نظیر فلای بی انگلستان براثر تحولات ناشی از ویروس کرونا ورشکسته خواهند شد و احتمال می رود که شرکت های منطقه ای که دارای ناوگان محدودی هستند نظیر تاروم و سریلانکان یا شرکت های شکننده ای نظیر هواپپیمایی هوینان،شرکت هواپیمایی هنگ کنگ و یا آلیتالیا نیز به دلیل این بحران ناپدید شوند.

د ر پایان این مقاله نیز آمده است: اگر ممنوعیت پروازها ادامه یابد و اوضاع به زودی بهبود نیابد، به احتمال زیاد شرکت های قدرتمندی نظیر Air France Singapore Airlines ، Emirates Airlines و EasyJet نیز ناپدید شوند و قطعا در چنین شرایطی، شرکت های غول پیکری نظیر هواپیمایی قطر، عربستان، سه شرکت بزرگ چین و شرکت های کم هزینه اروپایی از ورشکستگی رقبای خود نهایت استفاده را خواهند برد.

خبر را در الجزیره ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید