نماینده پارلمان عراق از انتخاب الرزفی به نخست وزیری عراق انتقاد کرد


نماینده پارلمان عراق از انتخاب الرزفی به نخست وزیری عراق انتقاد کرد

بغداد - ایرنا - «حسن سالم»، عضو «فراکسیون صادقون» در ائتلاف پارلمانی «الفتح» با انتقاد از انتخاب «عدنان الزرفی» به عنوان نخست وزیر عراق، آن را شبیه شوخی توصیف کرد و گفت که این اقدام «خیانت به خون شهدا است».

الزرفی از چهره های جنجالی عراق و عضو «فراکسیون النصر» به رهبر «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) امروز (سه شنبه) از سوی رییس جمهوری عراق مامور تشکیل دولت انتقالی شد.

او یکی از نامزدهای مطرح در کمیته هفت نفره فراکسیون های شیعه بود، اما هنوز به طور قطع و یقین مشخص نیست که اکثریت فراکسیون های شیعه با انتخاب او برای تشکیل دولت موافق هستند یا خیر.

کابینه الرزفی باید بتواند رای اعتماد مجلس عراق را کسب کند تا وی قادر به تشکیل دولت شود، تحقق این کار با مخالفت های کنونی جریان های شیعی و گروه های مقاومت دشوار به نظر می رسد.

سالم از نمایندگان جریان مقاومت اسلامی عراق در این باره با حمله به انتحاب نخست وزیر منصوب، الزرفی را وابسته به جریان های «جوکر» دانست.

وی در گفت و گو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد که الزرفی انتخاب شده تا به خون شهدا خیانت کند.
سالم ادعا کرد که ائتلاف های شیعی «جریان حکمت ملی» (سید عمار حکیم)، «النصر» (حیدر العبادی) و «برهم صالح» رییس جمهوری از روسای «باند جوکر» در عراق هستند.
برهم صالح پیش از ظهر امروز عدنان الزرفی را به عنوان دومین انتصاب پس از کناره گیری «محمد توفیق علاوی» برای تشکیل دولت انتقالی عراق معرفی کرد.

الزرفی با نام کامل «عدنان عبد خضیر عباس مطر الزرفی» در سال ۱۹۶۶ در نجف متولد شد و دارای دکترای پژوهش و فقه از دانشگاه کوفه است.

وی از اعضای «حزب اسلامی الدعوه» بوده و در سال ۱۹۸۳به علت مخالفت با رژیم بعث صدام به حبس ابد در ابوغریب محکوم می شود اما در سال ۱۹۹۱ موفق به فرار از زندان می شود.

الرزفی در سال ۲۰۰۴ «جنبش الوفا العراقیه» را تاسیس کرد و همچنان دبیرکلی آن را برعهده دارد.

وی در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ سه دوره مختلف استاندار نجف بوده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان