انکار جانشینی امیرمومنان علی(ع) به جای پیامبر(ص)، امری نامعقول است


 انکار جانشینی امیرمومنان علی(ع) به جای پیامبر(ص)، امری نامعقول است

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه پیامبر(ص) در روز غدیر و پیش از آن همواره جانشین و وصی خود را به مردم معرفی کرده بودند، گفت: آنان که جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) به جای پیامبر(ص) را انکار می‌کنند در واقع سخنی نامعقول بر زبان جاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمدعلی جاودان» شامگاه چهارشنبه، ۲۸ اسفند در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی در حسینیه شیخ مرتضی زاهد بدون حضور مردم برگزار شد، اظهار کرد: آنان که ادعا می‌کنند پیامبر(ص) برای خود جانشین انتخاب نکرده باید پاسخ دهند که چگونه ممکن است حضرت(ص) برای چند روز اندکی که شهر مدینه را ترک می‌کنند جانشین قرار می‌دهند اما برای پس از وفات خود جانشین تعیین نمی‌کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) در شهر مدینه طی جنگ تبوک، تصریح کرد: همواره امیرمومنان امام علی(ع) در همه سفرها و جنگ‌ها همراه پیامبر(ص) بودند اما در جریان جنگ تبوک به علت توطئه منافقان پیامبر(ص)، امیرمومنان امام علی(ع) را به عنوان جانشین در شهر مدینه قرار دادند زیرا که حضرت امیر(ع) در برخورد و رفع هر مشکلی توانایی داشتند.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب جانشین در شهر مدینه به هنگام تمام سفرهای پیامبر(ص)، گفت: پیامبر اسلام(ص) مدت ها پیش از اینکه دار فانی را وداع گویند به امر و دستور الهی جانشین خود را انتخاب کرده بودند و خطاب به امت فرمودند: من دو گوهر گرانبها یعنی قرآن و اهل‌بیت(ع) را برای هدایت در بین شما به ارث می‌گذارم هر کس از این دو با هم تبعیت کند هدایت می‌یابد.

وی افزود: پس از پیامبر(ص) هر کس از قرآن و اهل‌بیت(ع) اطاعت کرد هدایت شده و هر کس رویگرداند، گمراه شد، امکان ندارد که پیامبر(ص) برای سفر چندروزه جانشین انتخاب کند اما هنگام سفر آخرت و پس از خود جانشینی قرار نداده باشد.

آیت‌الله جاودان با استناد به تاریخ ادیان آسمانی دیگر، اظهار کرد: در تاریخ ادیان آسمانی آمده که همه پیامبران از جمله حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) و سایرین برای پس از خود به امر الهی جانشین انتخاب و به مردم معرفی کردند. پس چگونه ممکن است که پیامبر اسلام(ع) چنین اقدامی را انجام نداده باشند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: همه پیامبران به امر و دستور الهی برای پس از خود جانشین و وصی انتخاب کردند و در تاریخ هیچ پیامبری وجود ندارد که جانشین نداشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) در روز غدیر و پیش از آن همواره جانشین و وصی خود را به مردم معرفی کرده است و مردم به این امر اعتراف کرده بودند، گفت: آنان که جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) به جای پیامبر(ص) را انکار می‌کنند در واقع سخنی نامعقول بر زبان جاری می‌کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی