نقاهتگاه بیماران بهبود یافته کرونا در شاهین دژ راه‌اندازی شد


نقاهتگاه بیماران بهبود یافته کرونا در شاهین دژ راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: نخستین نقاهتگاه بیماران بهبودیافته با ظرفیت 26 تخت در این شهرستان راه‌اندازی شد.

اسماعیل فرحناک روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نقاهتگاه با ۲۶ تخت برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا آماده شده‌است.

وی ادامه داد: در این مرکز نیز عیادت نزدیکان از بیمار میسر نیست و افراد می‌توانند از طریق تماس‌های تصویری و تلفنی با نزدیکان خود ارتباط داشته باشند.

وی اضافه کرد: این مرکز در سالن دانشگاه پیام نور شاهین‌دژ با همت شبکه بهداشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شهرستان راه‌اندازی شده که در صورت نیاز قابلیت ارتقا به ۵۰ تخت را دارد.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با بیان اینکه این نقاهتگاه برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا راه‌اندازی شده است، افزود: امکانات لازم برای بیماران در این محل وجود دارد و دوره نقاهت بیماران بین ۱۰ تا ۱۴ روز است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

براساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۵۳ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۲۱ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار کشوری، ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۲۸۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!