100 روستای بخش مرکزی میاندوآب ضدعفونی شد


100 روستای بخش مرکزی میاندوآب ضدعفونی شد

مهاباد- ایرنا- بخشدار بخش مرکزی میاندوآب گفت: 100 روستای این بخش جهت مقابله با بیماری کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده‌است.

فرهاد جودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از روستاهای بخش مرکزی میاندوآب با همکاری دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا، نیروهای مردمی و بسیجی به طور میانگین پنج بار ضدعفونی شده و ۶۰ هزار لیتر مواد شوینده مصرف شده‌است.
وی با بیان اینکه عملیات ضدعفونی در روستاهای این بخش ادامه دارد، بیان کرد: در روستاهای این بخش کمیته سلامت و مدیریت بحران تشکیل شده و به واسطه اعضای کمیته سلامت، ورودی و خروجی روستاها کنترل و از ورود خودروها با پلاک غیربومی به روستاها ممانعت می شود.

وی اضافه کرد: همکاری مردم در روستاها فوق‌العاده بالاست به طوری که در برخی روستاها، خودروها هنگام ورود و خروج از روستا ضدعفونی می‌شود.
«جودی» گفت: ما این آمادگی را داریم که با استفاده از امکانات و ماشین‌آلات مردمی در بخش مرکزی کار ضدعفونی خودروها را در چهار ورودی شهر میاندوآب انجام دهیم تا سهم خود را در مبارزه با کرونا ادا کنیم.
وی افزود: در روستاهای بخش مرکزی میهمانی‌های نوروزی به نسبت قابل توجهی کاهش یافته و این امر گامی مهم در جهت کنترل بیماری کروناست و باید بیش از این نیز با اطلاع‌رسانی‌های لازم این امر در تمام روستاهای شهرستان صورت گیرد.
بخشدار مرکزی میاندوآب اظهار داشت: همچنین در برخی‌ روستاهای میاندوآب طبق سنت رایج در اولین روز سال جدید اهالی به سر مزار درگذشتگان خود می‌روند که امسال با توجه به شرایط ایجاد شده روستاییان در روز اول عید و همچنین پنج‌شنبه آخر سال از رفتن به سر مزار خودداری کردند.
شهرستان میاندوآب دارای سه بخش از جمله مرکزی، باروق و مرحمت آباد به مرکزیت میاندوآب است.
طی ۲۵ روزی که از ثبت نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی می‌گذرد، ۴۶۲ نفر در ۱۷ شهرستان این استان به این بیماری مبتلا و از این تعداد، متاسفانه ۳۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

نخستین مورد ابتلا به کرونا روز هشتم اسفند امسال در آذربایجان‌غربی ثبت شد؛ برخی پیش‌بینی‌ها از تداوم چندین هفته تا چندین ماهه این بیماری خبر می‌دهد و کوتاه‌شدن این روند، به همراهی مردم از طریق خودقرنطینگی بستگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند