95 درصد خانوارهای سیل زده پایین دست سد میناب به منازل خود بازگشتند


95 درصد خانوارهای سیل زده پایین دست سد میناب به منازل خود بازگشتند

بندرعباس - ایرنا - 95 درصد خانواده‌های متأثر از سیلاب و آبگرفتگی ناشی از سرریز سد استقلال میناب به منازل بازگشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان روز چهارشنبه پس از شرکت ویدیو کنفرانسی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به ایرنا اظهار داشت: بازگشت خانواده‌های روستاهای تمبک بالا و پایین از روز گذشته و پس از بررسی وضعیت منازل روستاییان آغاز شد.

مختار سحلشور ادامه داد:برخی منازل دچار آبگرفتگی شده بودند که از توسط نیروهای این جمعیت و نیروهای جهادی از آب و گل و لای تخلیه و پاکسازی شدند.

روستای تمبک بالا و پایین پنج فروردین براثر سرریز آب سد استقلال میناب دچار سیلاب شده بودند که ساکنان آنها به مدت ۲۴ ساعت در مدارس اسکان موقت داده شدند.

۱۷۹ خانوار در روستای تمبک بالا و ۱۶۵ خانوار در روستای تمبک پایین زندگی می‌کنند.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان هم در خصوص میزان بارندگی روزهای گذشته اظهار داشت: سردشت بشاگرد با ۴۸.۳ میلی متر در ۲ روز گذشته بیشترین بارندگی در استان را داشته و در ایستگاه های سیریک با ۴۵.۹ میلی متر، رودان۳۶.۷ میلی متر، بستک۳۱ میلی متر و میناب ۲۹.۲ میلی متر بیشترین بارندگی ثبت شده است.

کیانوش عارفی خاطر نشان کرد: در شهرهای قشم نیز ۲۴.۷ میلی متر، بوموسی ۲۴.۲ میلی متر، جاسک۲۳.۳ میلی متر، سیری ۲۱.۶ متر، کیش ۲۱.۵ میلی متر، لاوان ۱۸.۵ میلی متر و بندرعباس۱۵.۹ میلی متر باران باریده است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: در حاجی آباد، لنگه، پارسیان و خمیر زیر ۱۳ میلی متر بارندگی ثبت شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی