بارش برف در خراسان رضوی تا امشب ادامه دارد


بارش برف در خراسان رضوی تا امشب ادامه دارد

مشهد- ایرنا- رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش برف در آخرین روزهای نخستین ماه فصل بهار که از دیشب در مناطق مختلف خراسان رضوی به ویژه نواحی شمالی استان آغاز شده، تا پایان وقت امشب 20 فروردین ادامه خواهد یافت.

یحیی قاینی‌پور روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: برف بهاری هم‌اینک در قوچان، مشهد، درگز و چناران با شدت در حال بارش است.

وی ادامه داد: ارتفاع برف در قوچان تاکنون به هشت سانتیمتر رسیده و همزمان با آن بارش باران در دیگر شهرستانهای خراسان رضوی جریان دارد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی به وضعیت دمای هوا نیز اشاره و بیان کرد: میانگین دمای هوا ظرف دو روز اخیر در مناطق مختلف استان ۱۵ درجه کاهش یافته است.

وی گفت: بر این اساس بیشینه دمای امروز هوای مشهد دو درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که نسبت به دیروز ۱۹ فروردین ۱۱ درجه کمتر شده است.

قاینی‌پور افزود: کمینه دمای هوا در برخی مناطق خراسان رضوی امشب تا هفت درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: کمینه دمای دیشب هوا در مشهد که صفر درجه سلسیوس بود امشب به شب به دو درجه زیر صفر نزول خواهد کرد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: صبح فردا ۲۱ فروردین بارش‌ برف و باران در استان متوقف می‌شود.

وی افزود: با این وجود از روز جمعه ۲۲ فروردین سامانه جدیدی که بارشهای رگباری به همراه دارد در خراسان رضوی فعال می‌شود که تاثیرات آن تا روز دوشنبه هفته آتی ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

ظرف ۲۴ ساعت گذشته فریمان در مرکز خراسان رضوی با کمینه دمای دو درجه زیر صفر و مه‌ولات با بیشینه دمای ۲۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بودند.

بیشترین شدت وزش باد نیز در همین مدت از سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند