10 نفر از تخریب کنندگان جنگل در مریوان دستگیر شدند


10 نفر از تخریب کنندگان جنگل در مریوان دستگیر شدند

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از شناسایی و دستگیری 10 نفر از عاملان قطع درختان جنگلی و تخریب منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

شاهرخ محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طول هفته جاری با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی و گزارش های مردمی، متصرفان و تخریب کنندگان منابع طبیعی و جنگل های مریوان شناسایی شدند.

وی افزود: این افراد متخلف و سودجو که تعداد آنها به ۱۰ نفر رسید پرونده تخلف آنها تشکیل و به مراجع قضایی ارسال و پس از صدور حکم جلب، توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: تعداد پنج نفر از متخلفان از اهالی روستای سیف علیا، سه نفر از اهالی روستای ینگیجه، یک نفر از اهالی روستای رشه ده و یک نفر از روستای سردوش مجموع بازداشت شدگان به تفکیک روستاها هستند که با توجه به شرایط موجود این آمار افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با هماهنگی هایی که با مراجع قضایی شده برای متخلفانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلات نوروزی مشغول تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی یا ذغال گیری هستند حکم جلب صادر و بازداشت و روانه زندان خواهند شد.

وی با بیان اینکه فعالیت و گشت زنی نیروهای واحد حفاظت از منابع طبیعی به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی ادامه دارد، گفت: حراست و نجات عرصه های ملی و منابع طبیعی جز با همکاری و همیاری طبیعت دوستان مُیسّر نخواهد شد لذا فرهنگ منابع طبیعی باید مردم محور شود و مردم، طبیعت را از آن خود دانسته و آنرا همچون میراثی جاودانه و ماندگار به نسل آینده منتقل نمایند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد و این شهرستان مرزی با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مصاحبه اختصاصی ایرنا با سردار علی آزادی