نهالستان‌های سنتی به تولید ارقام تجاری و به روز دنیا اقدام کنند


نهالستان‌های سنتی به تولید ارقام تجاری و به روز دنیا اقدام کنند

کرج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با اشاره به سال جهش تولید و تغییرات اقلیمی کشورو لزوم افزایش بهره وری تولید باغ ها، گفت: نهالستان‌های سنتی باید با استفاده از الگوهای موفق تولید و تغییر زیرساخت‌ها به تولید ارقام تجاری و به روز دنیا بپردازند.

اسماعیل صارمی روز جمعه در بازدید از نهالستان ۶۰ هکتاری کرج، افزود: این نهالستان به عنوان نهالستان نمونه کشوری در سال گذشته انتخاب شده و ضروری است تا نهالستان های سنتی و کوچک با تجمیع و با استفاده از الگوهای موفق از جمله این نهالستان به سمت ساخت نهالستان های بزرگ و مکانیزه حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد باغ های جدید با نهال های اصلاح شده و شناسنامه دار، اظهار داشت: در شهرستان کرج ۴۴۲۰ اصله نهال اصلاح شده و شناسنامه دار در بخش های آسارا و مرکزی کرج برای ایجاد باغ های جدید توزیع شده است.

صارمی گفت: برای اجرای پروژه ایجاد باغ و مزرعه گیاهان داروئی ۴۲۰ اصله نهال گردو پیوندی، ۴۰۰ اصله نهال بادام و ۳۶۰۰ اصله نهال گل محمدی بی خار بیین کشاورزان متقاضی در این ۲ بخش توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط جوی کاشت نهال های توزیع شده با نظارت کارشناسان این مدیریت و بر اساس دستورالعمل های فنی آغاز خواهد شد.

شهرستان کرج در مجموع دارای ۵۰۵ هکتار نهالستان می باشد که سالانه به میزان ۹۹ میلیون اصله نهال تولید می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید