کرونا، جهش صنعتی جهان را 10 سال جلو انداخت


کرونا، جهش صنعتی جهان را 10 سال جلو انداخت

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه کرونای صنعتی 9 تا 15 ماه ادامه خواهد داشت، گفت: کرونای صنعتی، جهش صنعتی جهان را 10 سال جلو انداخت و در این بین مجموعه ای که بتواند خود را با این تغییرات تطبیق دهد، پیشرفت خواهد داشت.

مسعود گلشیرازی در نخستین نشست آنلاین با جمعی از فعالان اقتصادی اصفهان، با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی به رسالت اصلی خود یعنی مبحث اقتصاد توجه دارد، اظهار کرد: تاکنون در پارلمان بخش خصوصی اصفهان گزارش های ارزشمندی در زمینه های کرونای صنعتی، تحلیل آثار کرونا بر اقتصاد استان و کشور و همچنین ارائه راهکارهای اجرایی برای کاهش آثار سوء کرونا بر اقتصاد تهیه شده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا بین ۹ تا ۱۶.۵ درصد GDP اقتصاد کشور را کاهش می دهد، تصریح کرد: این در حالیست که تاثیر پذیری این بحران در استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور که قریب به ۵۰ درصد اقتصاد آن وابسته به حوزه خدمات و گردشگری است، بیشتر بوده و تا ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی استان را کاهش خواهد داد.

کاهش ۶ میلیونی درآمد هر اصفهانی در سال جاری

وی افزود: در تبیین عمق تاثیرگذاری بحران کرونا در اصفهان باید گفت شیوع کرونا به صورت میانگین درآمد هر شهروند اصفهانی را حدود ۶ میلیون تومان در سال ۹۹ کاهش می دهد.

گلشیرازی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه فعالان اقتصادی به مدیریت بنگاه های اقتصادی خود در این بحران، گفت: لازم است تفکر و بینش مورد نیاز را برای تغییرات مناسب در سیستم بنگاه های اقتصادی ایجاد کنیم که لازمه آن شکل گیری نهضت اقتصادی مبتنی بر شاخصه های کرونای صنعتی است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان تاکید کرد: کرونای صنعتی، جهش صنعتی جهان را ۱۰ سال جلو انداخت و در این بین مجموعه ای که بتواند خود را با این تغییرات تطبیق دهد، پیشرفت خواهد داشت.

گلشیرازی تصریح کرد: کرونای صنعتی ۹ تا ۱۵ ماه ادامه خواهد داشت و لازم است صنایع و بنگاه های اقتصادی، کسب و کارها و خدمات امور مالی، زنجیره تامین و همچنین ساز و کارهای فروش خود را متناسب با عصر کرونا تغییر دهند.

وی با بیان اینکه اتاق اصفهان اقدام به تبیین ساختار کرونای صنعتی به صورت ساختاری مستقل کرده است، گفت: در این ساختار به ارایه مدل های لازم برای طی این دوران می پردازیم و هر بنگاهی باید بنا بر شرایط خود این موارد را بومی سازی کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل ستاد مدیریت کرونا در بنگاه های اقتصادی، رعایت پروتکل بهداشتی در حوزه منابع انسانی و ایجاد تنوع در منابع تامین بنگاه ها را در دوران کنونی ضروری دانست.

صنعت آذر ماه از شوک کرونا خارج می شود

به گزارش ایسنا و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، مشاور اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست آنلاین با بیان اینکه تا زمانی که داروی قطعی برای این بیماری تهیه نشده ما در عصر کرونا به سر می بریم، مدیریت عصر کرونا که حداقل بین ۹ تا ۱۵ ماه به طول می انجامد را بسیار مهم تر از زمان شیوع این ویروس دانست و گفت: در این زمان باید سازمان ها خود را با این عصر تطبیق دهند.

رضا گنجوی با اشاره به گزارشات موسسات معتبری مانند مکنزی و دانشگاه هاروارد که به ارایه الگوی جهانی برای گذار از این دوره پرداخته اند، تصریح کرد: طی این گزارشات طی یک سناریوی خوشبینانه اگر گرمای هوا به کمک بشر بیاید، شیوع کرونا تا پایان خرداد ماه روند نزولی می یابد این در حالی است که در سناریوی بدبینانه گرما موجب توقف شیوع نخواهد شد.

مشاور اتاق اصفهان با تاکید بر اینکه در سناریوی خوشبینانه صنعت در آذرماه از شوک کرونا بیرون می آید، افزود: در این صورت تغییری در سطح کلان اقتصاد جهان اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت: در حالت بدبینانه نیز صنعت حدود یکسال و نیم آینده از این شوک خارج خواهد شد که در این حالت تغییرات بزرگی در سطح کلان اقتصاد جهان صورت می گیرد به نحوی که چین جای آمریکا را در اقتصاد خواهد گرفت و همچنین شاهد فروپاشی احتمالی اتحادیه اروپا خواهیم بود.

گنجوی توجه مدیران به کوچک شدن اندازه بازار در برخی رسته های شغلی و صنعتی و همچنین تغییر ساختارهای سنتی عرضه را در شرایط بحران کرونا مهم دانست و گفت: شیوع کرونا در منابع انسانی، تامین نقدینگی، زنجیره تامین و الگوی مشتری و بازار تغییر ایجاد می کند.

وی کرونا را بزرگ ترین فرصت تاریخ برای صنایع چابکی که این چهار تغییر را در خود ایجاد نمایند دانست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل