نیازمند تصمیمات بلندمدت برای مقابله با آثار اقتصادی کرونا هستیم


نیازمند تصمیمات بلندمدت برای مقابله با آثار اقتصادی کرونا هستیم

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کرمانشاه معتقد است، برای حمایت از بخش تولید و صنعت در شرایط بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، نیازمند تصمیمات بلندمدت، حداقل برای یک سال آینده هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمانشاه، ابوالحسن خلیلی با اشاره به پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا که حدود پنج ماه است جهان و بیش از دو ماه است کشور ایران را درگیر کرده، اظهار کرد: مطالعات و بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان نشان می‌دهد خروج از بحران و پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری کرونا ظرف یک یا دو ماه انجام نمی‌گیرد و باید بپذیریم که در عصر کرونا هستیم.

وی گفت: در حالت خوشبینانه بحران کرونا و پیامدهای آن تا مهرماه امسال و در حالت بدبینانه تا سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و اگر بنا داریم قوانین، ضوابط و آیین‌نامه‌هایی برای این مدت در نظر بگیریم، باید نگاه بلندمدت برای حداقل یک سال آینده داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت نمی‌تواند در این شرایط کمک قابل توجهی به صنایع و بخش تولید کشور داشته باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کرمانشاه نکته دیگری که برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی باید مدنظر قرار گیرد را توجه به شرایط ویژه‌ای که هر یک از بخش‌ها دارند دانست و عنوان کرد: پیامدهای اقتصادی و رکود ناشی از کرونا در حوره خدمات، گردشگری، تولید و... متفاوت است.

خلیلی با اشاره به اینکه دولت سعی کرده بسته‌های حمایتی را برای بخش‌های مختلف در نظر بگیرد تا در این شرایط بتوانند روی پای خود بایستند، یادآور شد: حمایت‌هایی که در نظر گرفته شده برای همه این بخش‌ها یکسان است.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: در چنین شرایطی یک نسخه عام برای همه بخش‌های اقتصادی کشور نمی‌تواند اثرگذار باشد و باید برای هر یک از این بخش‌ها متناسب با آسیبی که دیده اند نسخه ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

به گفته خلیلی، استفاده از پیشنهادات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها نیز می‌تواند برای گذر از این بحران موثر باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری