طرز تهیه سوپ کلم بروکلی و پنیر که خیلی لذیذ و مقوی است


فواید سلامتی بروکلی از ترکیبی از مواد مغذی، ترکیبات ارگانیک، مواد معدنی و ویتامین‌هایی نشات می‌گیرد که در ان وجود دارند. این مواد شامل ویتامین ث، ویتامین کا،... نوشته طرز تهیه سوپ کلم بروکلی و پنیر که خیلی لذیذ و مقوی است اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

فواید سلامتی بروکلی از ترکیبی از مواد مغذی، ترکیبات ارگانیک، مواد معدنی و ویتامین‌هایی نشات می‌گیرد که در ان وجود دارند. این مواد شامل ویتامین ث، ویتامین کا، فیبر رژیمی، فولات، پتاسیم، سلنیوم، ویتامین آ، منگنز، تریپتوفان، ویتامین ب۶، و فسفر هستند. از نظر ترکیبات ارگانیک، بروکلی یک منبع غنی گیاه مغذی گلوکوزینولات، فلاونوئیدها، و سایر انواع ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که به شدت سلامت‌مان را بهبود می‌دهند. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوپ کلم بروکلی و پنیر که خیلی لذیذ و مقوی است را بدانید.

سوپ کلم بروکلی و پنیر

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی و پنیر که خیلی لذیذ و مقوی است

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی و پنیر که خیلی لذیذ و مقوی است

زمان لازم برای تهیه: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای ۴ نفر:

۱ قاشق غذاخوری کره ذوب شده

۲/۱ پیاز خرد شده

۴/۱ فنجان کره ذوب شده

۴/۱ فنجان آرد

۲ فنجان خامه ترکیب شده با شیر

۲ فنجان عصاره مرغ

۲۲۵ گرم بروکلی کاملا خرد شده

۱ فنجان هویج رنده شده

۴/۱ قاشق چایخوری جوز هندی

۲۲۷ گرم پنیر چدار رنده شده

نمک و فلفل

نان خشک

۲ فنجان شیر

طرز تهیه:

پیاز را در روغن تفت بدهید و آن را کنار بگذارید.

آرد را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه یا تا زمانیکه به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیاید روی شعله متوسط تفت بدهید.

عصاره مرغ را کم کم به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی شعله متوسط بپزد. هر از گاهی آن را هم بزنید.

بروکلی، هویج و پیاز تفت داده شده را به قابلمه اضافه کنید. آنها را هم بزنید و سپس شیر و خامه رقیق شده را اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه دیگر بپزد اما به نقطه جوش نرسد. رسیدن به نقطه جوش باعث می‌شود شیر اصطلاحا ببرد یا ترش شود.

نمک، فلفل و جوز هندی را اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید نصف سوپ خود را داخل مخلوط‌کن ریخته و آن را مخلوط کنید. همچنان اجازه دهید سوپ روی حرارت کم بپزد. آرام آرام پنیر رنده شده را اضافه کنید. هر بار یک مشت. آن را هم بزنید تا گلوله نشود. بعد از آنکه همه پنیر اضافه شده ذوب شد سوپ را از روی حرارت بردارید و آن را بلافاصله سرو کنید. می‌توانید آن را به همراه نان خشک سرو کنید.

پس از سرد شدن می‌توانید سوپ را به مدت ۵ روز در یخچال نگه‌داری کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده -فاطمه یحیی

منبع: food

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی و پنیر که خیلی لذیذ و مقوی است


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها