کشف و ضبط 30 کیلوگرم ماده مخدر در هرات


کشف و ضبط 30 کیلوگرم ماده مخدر در هرات

نیروهای مبارزه با مواد مخدر پلیس روز گذشته در مرز اسلام قلعه هرات پس از مشکوک شدن به یک خودروی باربری ترانزیت این خودرو را متوقف ساخته و پس از بررسی‌های صورت گرفته موفق به کشف 30 کیلوگرم ماده...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبیدالله نورزی» فرمانده پلیس هرات در کنفرانس خبری در مقر مدیریت مبارزه با مواد مخدر این ولایت گفت: نیروهای مبارزه با مواد مخدر پلیس روز گذشته در مرز اسلام قلعه هرات پس از مشکوک شدن به یک خودروی باربری ترانزیت این خودرو را متوقف ساخته و پس از بررسی‌های صورت گرفته موفق به کشف 30 کیلوگرم ماده مخدر شیشه از این خودرو شدند.

وی افزود: پس از کشف و ضبط مواد مخدر 2 تن نیز در رابطه با این موضوع بازداشت شدند و تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که این قاچاقچیان مواد مخدر قصد داشتند تا این مواد مخدر را به کشور ایران انتقال دهند.

وی همچنین گفت: در سال جاری شمسی نیروهای مبارزه با مواد مخدر 19 عملیات را راه اندازی کردند که در نتیجه آن 192 کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط شده و 35 قاچاقچی بازداشت شد. همچنین مقداری تجهیزات جنگی و سلاح نیز کشف و ضبط شد.

نورزی ادامه داد: سال گذشته پلیس هرات 30 تن مواد مخدر را کشف و ضبط و 500 قاچااقچی را در همین رابطه بازداشت کرد.

فرمانده پلیس هرات همچنین تاکید کرد که مواد مخدر، ترانزیت و قاچاق آن در افغانستان از سوی مافیای جنگ و گروه طالبان صورت می‌گیرد و تمام هزینه های بدست آمده از آن در جنگ افغانستان به مصرف می‌رسد.

وی اما تاکید کرد که نیروهای امنیتی در هرات با برنامه‌های جدید خود برای مهار ناامنی‌ها و قاچاق مواد مخدر آمادگی خوبی دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو روز پیش نیز نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ادرسکن هرات 8 جریب زمین تحت کشت مواد مخدر را منهدم کردند.

به گزارش فارس، ولایت هرات در غرب افغانستان با دارا بودن دو بندر و مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و ایران از ولایات مهم اقتصادی این کشور بوده که تاکنون بارها قاچاقچیان مواد مخدر تلاش کردند از طریق آن مواد مخدر را کشور ایران انتقال دهند.

انتهای پیام/

کشف و ضبط 30 کیلوگرم ماده مخدر در هرات
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز


مولوی خداداد: خداوند قدس را آزاد می‌کند