افزایش باد و دمای هوا پدیده غالب جوی خراسان رضوی است


افزایش باد و دمای هوا پدیده غالب جوی خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی گفت: از عصر امروز چهارشنبه تا ساعاتی از روز جمعه روند افزایش دما، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق در برخی مناطق، پدیده غالب هوای استان است.

زهرا آهنگرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان قوچان با کمینه دمای هوای ۹ درجه بالای صفر و شهرستان سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین دمای هوای استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌اند و دامنه تغییرات دمای هوای مشهد نیز بین ۱۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بوده و بیشترین سرعت باد نیز در شهرستان فریمان با ۴۳ کیلومتر در ساعت ثبت شده ‌است.

وی ادامه داد: از عصر امروز تا فردا پدیده غالب جوی در اکثر نقاط استان افزایش وزش باد، گرد و خاک همراه با احتمال بروز خسارات در برخی نقاط است و در این مدت برای برخی از نقاط مستعد نیز گاهی افزایش ابر، وقوع رگبار توام با رعد و برق نیز پیش بینی می‌شود.

او اضافه کرد: روند افزایش دمای هوا نیز از امروز تا ساعاتی از صبح روز جمعه در خراسان رضوی ادامه دارد و از عصر روز جمعه تا شنبه دمای هوای استان بین سه تا چهار درجه کاهش می‌یابد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس ناجوری از مهران مدیری که حسابی بد آموزی دارد/ تصویر