طرح 2 دوره‌ای شدن مدارس مقطع ابتدایی جهرم در حال تکمیل است


طرح 2 دوره‌ای شدن مدارس مقطع ابتدایی جهرم در حال تکمیل است

شیراز-ایرنا- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: بر اساس سند بالادستی آموزش و پرورش و اجرای طرح نظام جدید آموزشی، طرح 2 دوره‌ای شدن مدارس دولتی مقطع ابتدایی این شهرستان به دوره اول تا سوم و چهارم تا ششم در حال تکمیل است. 

مهدی نیکفر، پنجشنبه در نشست خبری بیان داشت: این طرح باید در مجموع برای ۲۱ واحد آموزشی دولتی مقطع ابتدایی در شهرستان جهرم اجرا شود که پیشتر برای هفت مدرسه در این شهرستان عملیاتی شده و از مهرماه ۹۹ و آغاز سال تحصیلی جدید در ۱۰ مدرسه دخترانه و پسرانه دولتی دیگر اعمال می‌شود.

وی افزود: هم اینک موضوع مکان‌یابی برای چهار مدرسه دیگر مقطع ابتدایی که مشمول اجرای این طرح می‌شوند نیز در حال انجام است و به محض مهیا شدن شرایط مناسب، این مدارس هم به این طرح می‌پیوندند.

نیکفر ادامه داد: موضوع نحوه ۲ دوره‌ای شدن مدارس ابتدایی شهرستان جهرم در نشست‌های متعددی با حضور کارشناسان، همکاران فرهنگی و اولیا و مربیان بررسی شد و شیوه انجام این کار نیز در نشست شورای آموزش و پرورش به تصویب رسید.

نیکفر به پاره‌ای از مشکلات فراروی اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم برای عملیاتی کردن این طرح اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح در این شهرستان به سبب نگرانی برخی از خانواده‌ها در زمینه بُعد مسافت و تهیه سرویس رفت و آمد برای دانش‌آموزان و همچنین ابراز ناراحتی آنها از تعداد دفعات جا به جایی فرزندانشان، با مقاومت‌هایی از جانب آنان رو به رو شد و می‌توان گفت جهرم به دلیل این مشکلات در اجرای این طرح از سایر شهرستان‌های همجوار خود عقب مانده بود.

او در مورد علت ۲ دوره‌ای شدن مدارس گفت: هنگامی که تمام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مدارس از پایه اول تا ششم در یک مدرسه حضور داشته باشند، این امر خود پدیدآورنده برخی از مشکلات است که از جمله آنها متفاوت بودن روحیات فکری، تحولات جسمی و تفاوت نیازهای دانش‌آموزان ۶ پایه تحصیلی در کنار یکدیگر است.

به گفته وی، حل مشکل فضای آموزشی قدیمی، استفاده از سالن‌های ورزشی مشترک، یکی شدن فضای مدارس و کاهش آسیب‌های اجتماعی از عمده مزایای ۲ دوره‌ای شدن مدارس در مقطع ابتدایی به شمار می‌آید.

نشاط گمشده مدارس ماست

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رویکرد مهارتی در دوره اول مقطع ابتدایی، مورد تاکید ماست و ایجاد فضای نشاط انگیز برای دانش‌آموزان این مقطع از اولویت‌ها به شمار می‌آید.

نیکفر افزود: نشاط گمشده مدارس ماست، منظور از نشاط صرفاً بحث موسیقی نیست بلکه در زمینه‌های مختلف از جمله نقاشی و مناسب‌سازی فضای آموزشی، المپیاد درون مدرسه‌ای و اردو است.

توزیع ۵۰۰ بسته مواد غذایی بین خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند جهرمی

مدیر مجمع خیرین مدرسه‌یار جهرم نیز در این نشست خبری گفت: یکی از اهداف مهم این مجمع، رسیدگی به امور دانش‌آموزان نیازمند آسیب‌پذیر است که چنانچه توجهی به آن نشود احتمال ترک تحصیل دانش‌آموزان زیاد است.

نادر افسر افزود: در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات ناشی از فقر، برخی از دانش‌‍آموزان که بیشتر در روستاها ساکن هستند از تحصیل انصراف دادند که عمده دلیل آن فشار اقتصادی بر خانواده‌ها است.

به گفته وی، هم اینک بیش از سه هزار دانش‌آموز نیازمند آسیب‌پذیر که والدین آنها دچار بیماری و فاقد درآمد هستند و یا سرپرست خانواده زندانی است، همچنین فرزندان طلاق و یتیم بی بضاعت در شهرستان جهرم وجود دارد.

افسر، با اشاره به اینکه این مجمع برای دانش‌آموزانی که خانواده‌های آنها دچار مشکلات اقتصادی هستند، برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته است، اظهار داشت: امسال با آغاز ماه مبارک رمضان در قالب اجرای رزمایش مواسات و همدلی، ۵۰۰ بسته مواد غذایی تهیه و بین خانواده‌های محروم این دانش‌آموزان توزیع شد که این روند تا پایان این ماه ادامه می‌یابد.

مدیر مجمع خیرین مدرسه‌یار شهرستان جهرم بیان کرد: فعالیت این مجمع در طول سال ادامه دارد و حمایت‌های خیران به دانش‌آموزان در مناسبت‌های مختلف از جمله شب عید با تهیه و توزیع لباس و کفش، در ابتدای سال تحصیلی با تامین کتاب‌های درسی و تهیه نوشت‌افزار و همچنین تهیه لباس برای فصول سرد سال انجام می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...