حماسه باشکوه مردم روستای چاه نهر لارستان در جشن 43 سال استقامت


حماسه باشکوه مردم روستای چاه نهر لارستان در جشن 43 سال استقامت

لارستان- ایرنا- اینجا روستای چاه نهر درفاصله ای حدود 160 کیلومتری از شهرلارمرکز لارستان فارس و نزدیک به نقطه مرزی استان هرمزگان است؛ مردم غیور وهمیشه در صحنه این روستا با شوری وصف ناپذیر صحنه ای غرورآفرین، شورانگیز و باشکوه از حضور با صلابت خود را در جشن شکوهمندانه انقلاب به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردان و زنان غیرتمندی که آمده بودند، بی گلایه ،قدردان و قانع تر از همیشه با همان پشتکار و تعهد دوران اوایل انقلابشان سرود عشق بسرایند و در جشن و شادی پیروزی انقلاب اینچنین صحنه های نابی از وفاداری و عشق و استقامت ملت بزرگ ایران را اینجا و در این خطه با صفا خلق کنند.

مردان و زنان غیرتمند چاه نهری با حضور پرشور و شوقشان در جشن انقلاب چهل و سوم نشان دادند که مشت نمونه خروار است؛ ۴۳ سال استقامت ، نشاط و وفاداری امت رشید ایران را باید از دل همین روستاها و صفای باطن مردان و زنان غیرتمندی جستجو کرد که بی آلایش سر بر آستان مقدس پرچم سه رنگ و قشنگ کشورمان می برند و غرورمندانه ندای الله اکبر سر می دهند.

مصداق عینی و تجلی شکوه و غیرت و مردانگی ملت ایران در آغاز بهار چهل و چهار در روستای چاه نهر لارستان به صحنه آمد؛ مردمی که با وجود همه دغدغه ها و تنگناهای اقتصادی اما اینچنین مردانه برای انقلابشان نغمه آزادی و اقتدار و صلابت و شکوه و شوکت سراییدند.

روستای چاه نهر لارستان خود شاخصی برای سنجش میزان وفاداری این امت وفادار به وطن و انقلابشان است, باور کنیم که در جای جای ایران اسلامی نیز وضع چنین است؛ مردم اگر تنگنای اقتصادی و ناملایمات زندگی و رنج های دوران دیده اند اما هرگز و هیچگاه دست ار وفاداری و عشق به وطن و انقلاب و آرمان های اصیل آن نمی کشند.

غیرت و جوانمردی، وفاداری، عشق به میهن، قدرشناسی و سخت کوشی از واژه هایی است که همواره همزاد مردم غیور و همیشه در صحنه لارستان بزرگ بوده است و البته تجلی باشکوه این غیرت امروز به زیبایی در نقطه ای این خطه موج زد و صحنه هایی از زیباترین، با ارج ترین و شورانگیزترین صفات مردانگی در وجود سرشار مردم در روستای چاه نهر به صحنه آمد.

حضور قشرهای مختلف مردمی که با شور و هیجان به صحنه دفاع از انقلاب آمده بودند چشم نواز و دل انگیز و غرورآفرین بود؛ برخی زنان و دختران ده را دیدم که با نشاط به این جشن امده اد؛ دخترانی که چین های صورتشان شاید روایتگر قصه تلخ زندگی سخت و تحمل ناملایامات زندگی باشد اما زیبایی سیرت و چاشنی غیرت اینجا بیشتر سنگینی می کرد.

حضور پرصلابت مردم از هر نسلی در آیین جشن انقلاب روستای چاه نهر لارستان پیدا بود؛ از آن کودک خردسال فارغ از نگاه های غمناک مادر رنج دیده تا آن دخترک نوجوان که با شور و هیجان پرچم سه رنگ کشورش را در غم بی پدری اما به عشق وطن و امید به آینده بهتر بر بالای سرش می چرخاند تا آن جوانی که غرورمندانه با تعمق به چنین فضای دل انگیز و شکوه مردمش می نگریست.

حماسه باشکوه مردم روستای چاه نهر لارستان در جشن 43 سال استقامت

از پیرو جوان تا دانش آموز و دانشجو و و آن کارگر یا آن پیرمرد سُپ باف چاه نهری تا آن کشاورز و دامدار وفادار به میهمن و آن مادر مهربان شهیدی که غرورمندانه و شورانگیز آمده بود تا نظاره کنند که فرزندان ایران اینک و در آستانه چهل و چهارمین بهار باشکوه انقلابشان غیرتمندانه از ناموس و میراث گرانبهای شهیدان وطن پاسداری می کنند و ندای پرصلابت الله اکبر سر می دهند.

این امت رشید ثابت قدم و استوار و غرورآفرین به انقلاب و میهمن و نظام الهی خود وفادارند.

مردان و زنان غیوری که آمده بودند با پشت پا زدن به همه هیاهوها ،غوغاسالاری ها و تبلیغات منفی دشمن برای القای ناامیدی و یاس در میان مردم ، نشان دهند که تطمیع ها و تحریم ها نمی تواند در اراده مصمم و وفاداری و استقامت ملت به نظام و انقلاب خللی ایجاد کند.

این امت رشید ثابت قدم و استوار و غرورآفرین به انقلاب و میهمن و نظام الهی خود وفادارند.

مردان و زنان غیوری که آمده بودند با پشت پا زدن به همه هیاهوها ،غوغاسالاری ها و تبلیغات منفی دشمن برای القای ناامیدی و یاس در میان مردم ، نشان دهند که تطمیع ها و تحریم ها نمی تواند در اراده مصمم و وفاداری و استقامت ملت به نظام و انقلاب خللی ایجاد کند

البته همواره اینچنین بوده است و روستاییان و عشایرغیور منطقه لارستان بزرگ همواره در هر صحنه ای که احساس نیاز برای دفاع از حریم انقلاب، نظام و ولایت احساس شده حضور یافته و در خط مقدم مبارزه نابرابر با دشمن ایستاده اند.

زمانی در اوج بینش سیاسی با سرانگشتان آغشته به جوهر آبی انتخابات آماده حضور دشمن هراس خود در این عرصه سرنوشت ساز می شوند؛ در جنگ نابرابر و هشت سال دفاع مقدس چه در صحنه نبرد و چه در پشت جبهه ها و پشتیبانی از رزمندگان نام مردم این روستا و دیگر مناطق روستایی و عشایر نشین خطه پهنور و با عظمت فارس و دلیرمردی زنان و مردان شجاع این سرزمین همواره شنیدنی است.

مردم روستای چاه نهر امروز و در شرایط کنونی و جنگ اقتصادی که پیروزی در آن با اتکا به داشته ها و توجه به اقتصاد مقاومتی ممکن است هم توانسته اند با تولید محصولات متنوع تجلی عینی و مصداق بارز تحقق این مهم باشند و تا جایی که به گفته دهیار با تدبیر این خطه حتی یک فرد بیکار در این روستا پیدا نمی شود.

حماسه باشکوه مردم روستای چاه نهر لارستان در جشن 43 سال استقامتحماسه باشکوه مردم روستای چاه نهر لارستان در جشن 43 سال استقامت

مسئولیت مسئولان سنگین تر

معاون استاندار و سرپرست فرمنداری ویژه لارستان هم دیگر مسئولان و مدیران از همه شکوه و شوق و نشاط مردم شادمان و به وجد آمده بود در سخنانی ابراز داشت که دیدن این صحنه ها این شکوه و مردانگی و حضور پرصلابت تیری است در قلب دشمنان و بدخواهان این نظام و انقلاب است.

داریوش دهقان افزود: این حضور باشکوه مردم و در این نقطه از لارستان بزرگ بدون شک مسئولیت مدیران اجرایی برای خدمت به این مردم وفادار، سخت کوش و ولایتمدار را سخت و سنگین تر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید