داناپور: شرایط را برای تمرینات حرفه‌ای ورزشکاران مدال‌آور استان فراهم کنید


داناپور: شرایط را برای تمرینات حرفه‌ای ورزشکاران مدال‌آور استان فراهم کنید

در روزهایی که کرونا بر سراسر جهان سایه انداخته و بسیاری از محافل را به تعطیلی کشانده، بانوی قایقران تبریزی تمریناتش را قطع نکرده و همچنان بدون امکانات مناسب در فضاهای مختلف از جمله پارک‌های خلوت به تمرینات ورزشی خود ادامه می‌دهد و تاکید دارد که باید شرایط برای تمرینات حرفه‌ای ورزشکاران مدال‌آور استان فراهم شود.

معصومه داناپور، متولد سال ۷۱، به مدت ۱۱ سال در تیم ملی قایقرانی در آب‌های آرام_کانوکانادایی حضور داشته و طی سال‌های مختلف موفق به کسب مدال طلا و نقره آسیایی، مقام دوم تورنمنت جهانی، مقام هشتم قهرمان جهانی، چهارم کاپ جهانی و چندین مدال طلا، نقره و برنز قهرمانی کشوری (تیمی و انفرادی) شده است.

این بانوی ورزشکار در تیم ملی رشته دراگون‌بوت قایقرانی نیز حضور داشته و توانسته با هم‌تیمی‌هایش مقام پنجم قهرمانی جهانی و مقام چهارم قهرمانی آسیایی در سال ۹۷ را کسب کند.

وی، در عرصه مربی گری در رشته قایقرانی کانو کانادایی بانوان نیز فعال بوده و به مدت شش سال است که در آذربایجان شرقی این رشته ورزشی برای بانوان را راه اندازی کرده و به عنوان مربی این تیم قدم‌های خوبی برداشته است.

داناپور در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: یک ورزشکار برای رسیدن به اهدافش، حتی ممکن است برای ۱۰ ساله آینده‌اش یک سری برنامه‌ریزی‌ها کرده و اهدافی را برای خود در نظر بگیرد، که برای رسیدن به این اهداف به طبع هزینه‌هایی هم می‌کند؛ بنده نیز برای رسیدن به اهدافم، مربی اختصاصی برای خودم گرفته‌ام و تا حد توانم تلاش می‌کنم.

حتی توقف یک روزه تمرینات ورزشی برای یک ورزشکار، زیان‌بار است

وی با بیان این‌که متاسفانه شیوع کرونا ویروس تمامی اقشار جامعه و به ویژه جامعه ورزشی را متاثر کرده و آینده ورزشکاران را با چالش مواجه کرده است، می‌افزاید: حتی توقف یک روزه تمرینات ورزشی برای یک ورزشکار به ویژه در ورزش انفرادی بسیار آسیب‌زننده بوده و می‌تواند او را ماه‌ها و سال‌ها در رشته ورزشی خود عقب بیندازد، اما ما شرایط را درک کرده و به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خانه ماندیم و از تمرین در محافل و اماکن ورزشی خودداری کردیم.

وی با اشاره به این‌که حدود سه ماه است بدون امکانات مناسب و در منزل، تمرینات را اجرا کرده و حتی یک روز هم قطع نکردم اما آنگونه که باید نتوانستم تمرینات ورزشی خود را انجام دهم، ادامه می‌دهد: تعداد انگشت شماری از ورزشکاران استان در عرصه جهانی و آسیایی حضور دارند که شاید تعدادشان به ۱۰ ورزشکار هم نرسد، از این رو به مسئولان استانی و به ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان پیشنهاد می‌کنم که به خاطر آینده ورزشی این ورزشکاران حرفه‌ای وضعیت را دریابند و به صورت برنامه ریزی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو یا سه باشگاه را در اختیار این عزیزان قرار دهند تا بتوانند تمرینات خود را به نحو مطلوب‌ ادامه دهند.

داناپور: شرایط را برای تمرینات حرفه‌ای ورزشکاران مدال‌آور استان فراهم کنید

استخر ائل‌گلی، تنها مکان برای تمرین قایق‌رانی در استان

این بانوی قایقران تبریزی با بیان این‌که تمرینات انفرادی و برخی رشته‌های ورزشی چون قایق‌رانی نیاز به تمرین در محیط مناسب دارد، اضافه می‌کند: پیش از کرونا نیز به خاطر نبود دریا و دریاچه در استان مشکلاتی را در حوزه تمرین داشتیم و فقط از استخر پارک ائل‌گلی برای تمرینات استفاده می‌کردیم، اما اکنون سه ماه است‌ که تمامی برنامه‌های ورزشی کشور تعطیل شده و این موضوع آینده برخی ورزشکاران را با چالش جدی مواجه می‌کند؛ از این‌رو ضروری ‌است که مسئولان تمهیدات ویژه‌ای را در این رابطه اتخاذ کنند تا بتوانیم به صورت انفرادی تمرینات آبی را ادامه دهیم.

وی در این خصوص ادامه می‌دهد: بسیاری از شهرها این اقدام را انجام می‌دهند و حتی برخی از هم‌تیمی‌های خود که در خارج کشور فعالیت می‌کنند نیز می‌گویند که این کار برای ورزشکاران مدال‌آور جهانی که تعدادشان محدود است، انجام می‌شود.

وی می‌گوید: شرایط فعلی را درک می‌کنیم و سلامتی تمام هم‌وطنان ارزش بسیاری دارد؛ حتی خود بنده به عنوان یک مربی راضی نیستم که ورزشکارانم در شرایط کرونایی اقدام به تمرین در محافل ورزشی و.. بکنند، اما شرایط ورزشکاران مدال‌آور جهانی و آسیایی قدری متفاوت بوده و به خاطر تاثیری که این روند می‌تواند در حضورشان در بازی‌های المپیک بگذارد، نیازمند توجه و حمایت هستند تا تمرینات خود را در محیط های خلوت و به صورت انفرادی یا برنامه‌ریزی شده انجام دهند.

قایقرانی، رشته‌ای مدال‌آور در کشور

داناپور با بیان این‌که قایقرانی یک رشته مدال‌آور در کشورمان بوده و در بازی‌های آسیایی، جهانی و حتی در کسب سهمیه المپیک نتایج خوبی داشته و در رده‌بندی‌های خوبی قرار داشته است، می‌افزاید: قطعا تمامی رشته‌های ورزشی در این شرایط آسیب دیده‌اند، به ویژه رشته قایقرانی که نیاز به فضای تمرینی آبی دارد؛ پیش از شیوع کرونا نیز مشکلاتی در حوزه نبود فضای تمرینی آبی در استان داشتیم و حتی اگر امکان حضور در تیم ملی هم نبود، این امکان را داشتیم که در قالب لیگ باشگاه‌ها به بندرعباس و بوشهر رفته و تمریناتمان را ادامه دهیم، اما اکنون تمامی این شرایط متوقف شده و قطعا آینده ورزشکاران درگیر این موضوع است.

وی با تاکید بر این‌که ما به حد کافی طی این سه ماه عقب افتاده‌ایم و اگر حمایت نشویم قطعا دچار خسارت‌های بسیاری خواهیم شد، تاکید کرد: برای این‌که آینده ورزشکاران حرفه‌ای و مدال‌آور استان که تعداد محدودی هستند، با مشکلات جدی‌تر مواجه نشود، از مسئولان خواهش دارم که این ورزشکاران را دریابند و در راستای تداوم تمرینات حرفه‌ای حمایت کنند، تا بتوانند همچنان در سطح آسیایی و جهانی مدال آورده و در کسب سهمیه المپیک نیز موفق عمل کنند.

شرایط را برای ادامه تمرینات ورزشکاران حرفه‌ای و مدال‌آور استان فراهم کنید

عضو تیم ملی دراگون بوت با بیان این‌که بیشتر از یک سال برای رقابت کسب سهمیه المپیک نمانده و باید تمرینات خود را به طور حرفه‌ای انجام دهیم تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، تاکید می‌کند: از مسئولان استانی، استاندار، شهردار، شورای شهر، اداره کل ورزش و جوانان و نمایندگان استان خواهش دارم که شرایط ادامه تمرینات حرفه‌ای را برای ورزشکاران حرفه‌ای و مدال‌آور استان فراهم کنند تا بتوانیم در این شرایط کرونایی به تمرینات خود ادامه دهیم.

وی می‌گوید: باوجود نبود امکانات مناسب اما سعی کردم در دوران قرنطینه تمریناتم را به طور کامل انجام داده و به صورت آنلاین نیز با مربی اختصاصی خود "مهران رضوی" تمرینات خود را انجام داده و حتی تمرینات هوازی را شروع کنم، اما در این شرایط نیاز به حمایت داریم و اگر مسئولان از ورزشکاران حرفه‌ای مدال‌آور حمایت کنند، نتایج خوبی را برای کشورمان کسب خواهد شد.

داناپور: شرایط را برای تمرینات حرفه‌ای ورزشکاران مدال‌آور استان فراهم کنید


فراهم کردن یک سری امکانات برای ورزشکاران مدال‌آور استان ضروری است

مربی تیم قایقرانی کانوکانادایی بانوان آذربایجان شرقی با بیان این‌که پول نمی‌خواهیم اما فراهم کردن یک سری امکانات ورزشی، تمرینی و اردویی برای ورزشکاران مدال‌آور استان ضروری است و در این شرایط انتظار حمایت داریم، می‌افزاید: قطعا هر قدر حمایت بیشتر شود ما نیز به همان اندازه در سطح آسیا و جهان درخشش خواهیم داشت.

وی در خاتمه با بیان این‌که قدردان زحمات مربی اختصاصی خود آقای مهران رضوی هستم، خاطرنشان می‌کند: از خانواده‌ام بسیار تشکر می‌کنم که طی این چند ماه که به دلیل نبود تمرینات مناسب اوضاع روحی سختی را داشتم، در کنارم بودند و با حمایت‌های روحی و مالی، انرژی دادند؛ از هشهریان عزیز نیز نهایت تشکر را دارم که همواره با تشویق و پیگیری‌هایشان به ویژه در این اواخر، روحیه و انگیزه دو چندانی به بنده می‌دهند. ان‌شاءالله این بلای کرونایی نیز تمام شده و همشهریان و هموطنان به روال عادی زندگی خود باز گردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس