منابع مالی دولت به تنهایی جوابگوی نیازهای آموزشی نیست


منابع مالی دولت به تنهایی جوابگوی نیازهای آموزشی نیست

خمین - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: منابع مالی دولت به تنهایی جوابگوی نیازهای آموزشی این استان نیست و مشارکت خیران مدرسه‌ساز به عنوان بازوی توانمند توانسته، بخش بزرگی از این خواسته‌ها را جامه عمل بپوشاند.

«حسین محمدی» شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با فرماندار دلیجان، افزود: طرح‌های آموزشی دولتی با کمبود اعتبار مواجه است و باید از حداکثر توان برای تامین منابع مالی از طریق شهرستان‌ها به‌کار گرفته شود.
وی بیان کرد: چهار واحد آموزشی دولتی‌ساز و خیرساز در دلیجان با اعتبارات دولتی و کمک خیران تا سال تحصیلی جدید به بهره ‌رداری می‌رسد و برای چهار واحد آموزشی نیمه تمام خیرساز نیز مناقصه و انتخاب پیمانکار اقدام شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی درباره کمبود فضا در روستای راوه ،گفت : سال گذشته پس از گذران مدت طولانی نمازخانه و سالن ورزشی به اتمام رسید و رایزنی برای ساخت فضای آموزشی از سوی خیران و اداره کل نوسازی ادامه داردتا بتوان مشکلات فضای آموزشی در این روستا را حل کرد.
فرماندار دلیجان نیز در این نشست با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در تکمیل سه فضای آموزشی نیمه‌تمام در سال گذشته گفت: آموزش و پرورش این شهرستان به‌دلیل کمبود فضای آموزشی به ویژه در برخی از نقاط شهری دارای مشکل جدی است .
« سیامک سلیمانی» افزود : آموزش وپرورش محور توسعه است و با بهبود سیستم آموزشی و پرورشی در هر جامعه ای ، توسعه همه جانبه آن جامعه نیز محقق می‌شود.
وی با اشاره به نقش مجمع خیران مدرسه‌ساز دلیجان در بهبودامکانات آموزش وپرورش اظهار داشت : تعهد خیران مدرسه‌ساز دلیجان در سالهای گذشته قابل قبول بود ولی در ۲ سال اخیر و به‌دلیل مشکلات مالی برخی صنایع به مشکل خورده و آموزش و پرورش را با تنگنا مواجه کرده است که می‌طلبد با همکاری و همفکری در تکمیل این طرح‌ها نیز گام اساسی برداشته شود.
مدیر آموزش و پرورش دلیجان نیز گفت: با توجه به اینکه شهرستان با افزایش جمعیت دانش‌آموزی مواجه است کار اساسی برای جبران کمبود فضای آموزشی ضروری است.
« مهدی جلالی» افزود : ۱۶ واحد آموزشی در دلیجان به‌صورت ۲ شیفت فعالیت دارند و این امر مشکلات زیادی برای فراگیران و اولیا در پی داشته است.
وی بیان کرد: ورودی اتباع خارجه و مهاجران از دیگر شهرهای کشور نیز مشکلات آموزشی دلیجان را بیشتر کرده که باید با همفکری و همکاری مسئولیا استانی و شهرستانی این مشکل حل شود .
دلیجان در نوار جنوبی استان مرکزی است و ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام