هلال احمر بندر خمیر 520 بسته معیشتی کرونا توزیع کرد


هلال احمر بندر خمیر  520 بسته معیشتی کرونا توزیع کرد

بندرعباس- ایرنا- رییس جمعییت هلال احمر خمیر گفت: 520 بسته معیشتی در قالب طرح های فرشتگان رحمت و همای رحمت از سوی این نهاد بین خانوارهای آسیب دیده از کرونا در شهرستان توزیع شد.

حسن تشکریان روزسه شنبه در نشست با فرماندار خمیر ارزش این بسته های معیشتی را یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال اعلام کرد.
وی بیان داشت: برپایی یک پست اصلی در مبادی ورودی استان جهت انجام تست غربالگری از اصلی ترین برنامه های جمعیت هلال احمر خمیر در راستای مقابله با ویروس کرونا بود.
این مسوول اظهارداشت: مشارکت در پاکسازی و ایمن سازی معابر و نقاط حاشیه در سطح شهرهای شهرستان، توزیع ۲ هزار و ۱۶۰ عدد ماسک به ارزش ۴۰میلیون و ۳۲۰ هزار ریال و ۱هزار بروشور آموزشی در خصوص ویروس کرونا و همچنین توزیع ۲۵۰ مورد اقلام بهداشتی وضدعفونی معابر و منازل از دیگر فعالیت های هلال احمر در مقابله با کرونا است.
تشکریان گفت: دیدار با امامان جمعه شهرستان، کاشت نهال صلح و دوستی و اجرای طرح قرار مهربانی از برنامه های هفته هلال احمر در خمیر بوده است.

اقدام های پیشگیرانه هلال احمر در آمار نزولی کرونا موثر در خمیر بوده است

هلال احمر بندر خمیر  520 بسته معیشتی کرونا توزیع کرد


فرماندار خمیر گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان از زمان وقوع ویروس کرونا تاکنون حضور پررنگی در اقدام های پیشگیرانه علیه این ویروس داشته که این روند در سیر نزولی این بیماری نیز موثر بوده است.
میرهاشم خواستار افزود: جمعیت هلال احمر در اسفند سال گذشته و نوروز امسال شبانه روزی با همکاری شبکه بهداشت، نیروهای بسیج و مردمی و همچنین انتظامی اقدام به غربالگری در سطح شهرستان نموده است.
وی بیان داشت: داوطلبان هلال احمر با آموزش‌های مورد نیاز تب‌سنجی و غربالگری سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، در پست‌های بازرسی سلامت در مبداء ورودی و خروجی شهرستان مستقر شده و اقدام به غربالگری کردند.
فرماندار خمیر اظهارداشت: همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان به عنوان مسوول کارگروه امداد و نجات و آموزش‌های همگانی درخصوص پاسخگویی به حوادث و سوانح در سال گذشته عملکرد رضایت‌ بخشی داشته و با همت داوطلبان نقش فعالی در ارائه آموزش همگانی ایفا کرده‌، که امیدواریم امسال نیز این آموزش‌ها تداوم یابد. خواستار گفت: نحوه ی ارتباط افراد و توانمندی هلال احمر باعث ارتقای اعتماد عمومی این نهاد میان اقشار جامعه خواهد بود.
۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر و صلیب سرخ نامگذاری شده است.
طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ۹ نفر در خمیر مبتلا به ویروس کرونا هستند و همین امر باعث شده تا بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا جزو آمار شهرستان های سفید وکم خطر هرمزگان قرارگیرد.
ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.
شهرستان خمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!