بارش باران و وزش باد در استان تهران پیش‌بینی می‌شود


بارش باران و وزش باد در استان تهران پیش‌بینی می‌شود

تهران - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان تهران در اطلاعیه‌ای آسمان استان را در بعضی نقاط به ویژه ارتفاعات با بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق و در مناطق جنوبی با وزش باد متوسط تا نسبتا شدید و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل هواشناسی استان تهران، براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در مناطق شمالی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و در بعضی نقاط به ویژه ارتفاعات، بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در نیمه جنوبی وزش باد متوسط تا نسبتا شدید با احتمال باد و گرد و خاک موقتی انتظار داریم. از جمعه تا یکشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد و در نواحی شمالی با افزایش موقت ابر و در ارتفاعات گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این گزارش می افزاید: همچنین با نفوذ یک سامانه بارشی برای دوشنبه عصر تا سه‌شنبه عصر افزایش ابر، وزش تندباد موقت و گاهی بارش پراکنده در سطح استان و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق در نواحی شمالی و ارتفاعات استان انتظار می‌رود. روند ملایم افزایش دما تا یکشنبه ادامه می‌یابد اما امروز برای ارتفاعات استان و بعضی نقاط شمالی کاهش نسبی دما انتظار داریم.

همچنین از عصر یکشنبه تا دوشنبه شب، وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه به ترتیب(۲۷ و ۱۶)، (۲۷ و ۱۵) (۲۹ و ۱۸)، (۳۱ و ۱۹) و (۳۰ و ۱۸) درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ورامین با ۳۰ درجه و فیروزکوه با چهار درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند