اتحادیه اروپا: ساخت واکسن کرونا یکسال زمان می‌برد/ تست موفق واکسن کرونای آلمانی روی حیوانات


اتحادیه اروپا: ساخت واکسن کرونا یکسال زمان می‌برد/ تست موفق واکسن کرونای آلمانی روی حیوانات
آژانس بهداشتی اتحادیه اروپا پنج شنبه شب اعلام‌کرد که واکسن کووید- ۱۹ در بهترین حالت ممکن، به یک سال زمان برای دریافت مجوز احتیاج دارد. اکنون حدود ۱۰ واکسن «احتمالی»، درحال آزمایش در مراحل پیشرفته در کشور چین، بریتانیا، آلمان و ایالت متحده آمریکا هستند.

آژانس بهداشتی اتحادیه اروپا پنج شنبه شب اعلام کرد که واکسن کووید- ۱۹ در بهترین حالت ممکن، به یک سال زمان برای دریافت مجوز نیاز دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مارکو کاوالیری" رئیس بخش واکسن آژانس بهداشتی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: براین باوریم که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ممکن است تا یکسال دیگر واکسن کرونا بتواند مجوز[استفاده] را دریافت کند.

او ادامه داد: درصورتی که تأثیرگذاری بعضی واکسن های آزمایش شده به اثبات برسد، توسعه واکسن سالها طول می کشد.

کاوالیری با اتکا به آزمایش های بالینی جاری اظهار‌کرد که موفقیت درمان کووید- ۱۹ احتمالا قبل از فصل تابستان امسال امکان پذیر خواهد بود.

در حال حاضر حدود ۱۰ واکسن «احتمالی»، درحال آزمایش در مراحل پیشرفته در چین، بریتانیا، آلمان و آمریکا هستند.

طبق تازه ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا (corona) در سرتاسر دنیا به ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۲۰۴ رسیده است که از این تعداد یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۳۱۵ نفر بهبود یافته اند و حدود ۳۰۰ هزار و ۶۰۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

اتحادیه اروپا: ساخت واکسن کرونا یکسال زمان می‌برد/ تست موفق واکسن کرونای آلمانی روی حیوانات

بیماری جدید کرونا موسوم به کووید- ۱۹ از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی) در استان هوبئی کشور چین شیوع یافت.

علائم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه (sneeze) به دیگران سرایت می کند. در حالیکه نخستین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و بیماری اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت امکان دارد منجر به مرگ فرد شود.

تست موفق واکسن کرونای آلمانی روی حیوانات

یورونیوز نوشت: شرکت آلمانی کیوروک (CureVac) می گوید آزمایش واکسن کاندیدای مقابله با ویروس کرونا که حاوی دوز کمی از این ویروس است، روی حیوانات موفقیت‌آمیز بوده و واکنش سیستم ایمنی بدن حیوانات را به همراه داشته است.

مقامات این شرکت روز پنجشنبه گفتند که «داده‌های به دست آمده از ‌پیش‌بینی‌های آنها صحه می‌گذارد و بر مبنای آن این واکسن می تواند باعث ایجاد پاسخ ایمونولوژیک قوی برای خنثی کردن عامل بیماری کووید-۱۹ شود.»

دیتمار هوپ از بنیانگذاران این شرکت گفته است که قصد دارند اولین آزمایشات بالینی روی داوطلبان سالم را در ماه ژوئن آغاز کنند.

اتحادیه اروپا: ساخت واکسن کرونا یکسال زمان می‌برد/ تست موفق واکسن کرونای آلمانی روی حیوانات

گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا سعی کرده است به این واکسن دسترسی پیدا کند، باعث برآشفته شدن سیاستمداران آلمانی شد. دولت فدرال آلمان در زمان انتشار این گزارش‌ها اعلام کرد همه حمایت‌های لازم را برای اینکه این شرکت آلمانی بماند، انجام می دهند.

با این حال مدیریت شرکت کیوروک این خبر را که پیشنهادهایی از ایالات متحده برای دریافت این واکسن دریافت کرده را تکذیب کرده است.

شرکت کیوروک از رویکرد «آر.ان.‌ای پیام رسان» برای ساخت این واکسن استفاده می کند؛ همان روشی که شرکت های رقیب دیگر مانند بیون‌تک (BioNTech) و شرکایش پفزیر (Pfizer) ومدرنا (Moderna) که آزمایش روی انسان را آغاز کرده اند، از آن استفاده می کنند.

شرکت ترانسلیت بیو (Translate Bio) که شریک سانوفی فرانسه به شمار می رود نیز روی واکسنی بر پایه «آر ان ای پیام رسان» کار می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟