با استغفار و توبه واقعی خود را به صراط مستقیم برسانید


 با استغفار و توبه واقعی خود را به صراط مستقیم برسانید

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: در دین اسلام یاس و ناامیدی وجود ندارد، هرکس در عمر خود دچار گناه و اشتباه شده است با استغفار و توبه واقعی می‌تواند خود را به صراط مستقیم برساند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» بامداد امروز یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت به مناسبت بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مراسم احیای لیالی قدر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طی سخنانی گفت: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند ای مردم، پیامبر اکرم(ص) و استغفار از سوی خدا دو وسیله امنیت برای شما هستند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی درباره اهمیت استغفار، عنوان کرد: از جمله وظایف فرشتگان در عرش الهی طلب استغفار برای انسان‌ها است، شما مومنان هم خود را با استغفار معطر کنید و زمانی ‌که نزد یکدیگر جمع می‌شوید با استغفار از هم جدا شوید.

وی با بیان اینکه استغفار سبب از بین رفتن کبر در انسان است، اظهار کرد: در قرآن کریم بیشترین دعا طلب مغفرت است، تکبر صفت بسیاری بدی در وجود انسان است که با استغفار از بین‌ می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه استغفار قلب انسان را جلا داده و زنگار آن را از بین می‌برد، ابراز کرد: شما مومنان تلاش کنید به وسیله استغفار و قرائت سوره قدر بر بسیاری از مشکلات خود پیروز شوید زیرا بر اساس صریح روایات، استغفار سبب افزایش رزق و روزی انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه در دین اسلام یاس و ناامیدی وجود ندارد، گفت: هرکس در عمر خود دچار گناه و اشتباه شده است با استغفار و توبه واقعی می‌تواند خود را به صراط مستقیم برساند.

وی افزود: یاس و ناامیدی از رحمت الهی گناه نابخشودنی است بنابراین با استغفار برای رفع بلا بسیار دعا کنید به ویژه امروز با وجود بلای جهانی کرونا ما بیش از هر زمان به استغفار نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: در مسیر استغفار به حسابرسی قیامت توجه کنید، سه چیز حساب‌رسی قیامت را آسان می‌کند، نسبت به خطای دیگران در حق خود بخشش داشته باشید، صله‌رحم را قطع نکنید و خوش اخلاق باشید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند