جنسن باتن: کارلوس ساینز در فراری برای قهرمانی می‌جنگد


فرمول یک ایران – جنسن باتن معتقد است که اگر فراری به دنبال راننده شماره دو بوده باشد، کارلوس ساینز انتخاب مناسبی نبود. پس از برخوردهای میان چارلز لکلرک و سباستین فتل در فصل 2019 فرمول یک، این موضوع مطرح شده است که شاید فراری به دنبال راننده شماره دو باشد و تیم می‌خواهد تمرکزش را روی لکلرک بگذارد و ساینز به نوعی راننده کمکی خواهد بود. اما قهرمان...

فرمول یک ایرانجنسن باتن معتقد است که اگر فراری به دنبال راننده شماره دو بوده باشد، کارلوس ساینز انتخاب مناسبی نبود.

پس از برخوردهای میان چارلز لکلرک و سباستین فتل در فصل 2019 فرمول یک، این موضوع مطرح شده است که شاید فراری به دنبال راننده شماره دو باشد و تیم می‌خواهد تمرکزش را روی لکلرک بگذارد و ساینز به نوعی راننده کمکی خواهد بود.

اما قهرمان فصل 2009 فرمول یک معتقد است که کارلوس ساینز روحیه جنگنده‌ای دارد و همانند پدرش برای بهترین جایگاه ممکن تلاش می‌کند. جنسن باتن گفته است که کارلوس قرار است لکلرک را “تحت فشار قرار دهد” و طرز فکر این راننده اجازه شماره دو بودن را نمی‌دهد.

از جنسن سوال شد که آیا انتخاب کارلوس ساینز با وجود حضور دنیل ریکاردو کار درستی بود یا خیر:

پاسخ به این موضوع خیلی سخت است.

اگر متیا بینوتو فکر می‌کند که او قرار است یک راننده اضافی باشد که شرایط را برای لکلرک سخت نکند و او را تحت فشار قرار ندهد، سخت در اشتباه است.

فکر می‌کنم که کارلوس همانند پدرش یک برنده است. او می‌خواهد به پیست بیاید و بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد و می‌خواهد قهرمانی را به دست بیاورد.

اگر (بینوتو) به خاطر داشتن اتمسفری خوب کارلوس را انتخاب کرده باشد، کار اشتباهی کرده است. او یک شخصیت فوق‌العاده است اما می‌خواهد برنده باشد.

باید دید شرایط چگونه خواهد شد چون ما همچنان در دوره عجیبی هستیم. ماه هاست که ماشین فرمول یک را در پیست ندیده‌ایم. زمانی که رانندگان رانندگی نکنند، شرایط غیر طبیعی به وجود می‌آید.

باید عملکرد راننده‌ها را در طول فصل دید و بعد از آن تصمیم‌گیری کرد. سباستین فتل شاید تا به اینجای کار 4 یا 5 پیروزی به دست می‌آورد و با وجود این موضوع قطعا شرایط متفاوتی به وجود می‌آمد.

جدایی سباستین فتل از فراری تاثیر بزرگی روی فرمول یک داشت و بازار رانندگان به سرعت به این تغییر واکنش نشان داد. در حال حاضر کارلوس ساینز جایگزین فتل شده است و ریکاردو هم به مکلارن پیوسته است اما تکلیف تیم بعدی سباستین فتل مشخص نیست.

جنسن باتن: کارلوس ساینز در فراری برای قهرمانی می‌جنگدجنسن باتن: کارلوس ساینز در فراری برای قهرمانی می‌جنگد

سباستین فتل – تعیین خط گرندپری ایتالیا 2017

جنسن باتن: اگر فراری سباستین را بیرون کرده باشد، دیوانگی کرده است

جنسن در ادامه مصاحبه‌هایش گفته است که اگر فراری قراردادش را با فراری تمدید نکرده باشد، دیوانگی کرده است.

قبل از اعلام رسمی جدا شدن دو طرف، شایعه شده بود که سباستین فتل قرارداد پیشنهادی فراری را دریافت کرده بود اما آن را جک خوانده بود. شبهات زیادی در مورد عدم تمدید قرارداد سباستین فتل با فراری وجود دارد، ولی هرچه که هست منجر به عدم ادامه طرفین باهم شده است.

جنسن باتن در این باره گفت:

اگر فراری او را رد کرده باشد، به نظر من دیوانگی کرده است. او قهرمان چهار دوره جهان است.

فکر می‌کنم او فصل قبل سرعتش را نشان داد. او با وجود عملکرد فوق‌العاده چارلز لکلرک شرایط سختی داشت و فکر می‌کنم این موضوع کمی او را از نظر ذهنی اذیت کرد.

اما او دوباره خیلی قوی‌تر برگشت و او قطعا راننده‌ای است که اگر یک تیم فرمول یک داشته باشید، اولین انتخابتان خواهد بود.

باید دلایل بیشتری داشته باشد. نمی‌دانم فراری چرا این کار را کرد؛ شاید نمی‌خواست دو راننده شماره یک داشته باشد اما در هر صورت به نظرم این تصمیم عجیبی است. من هنوز هم در شوک هستم که سب قرار نیست در ماشین قرمز باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ریخت و قیافه سحر قریشی در خیابانهای نیویورک آمریکا