رمزگشایی ردپای مسعودِ وزیر در قرارداد ترکمنچای با ویلموتس/ مرکز فرهنگی ایران و هلند چه ربطی به فوتبال دارد؟!


رمزگشایی ردپای  مسعودِ وزیر  در قرارداد ترکمنچای با ویلموتس/  مرکز فرهنگی ایران و هلند  چه ربطی به فوتبال دارد؟!

با وجود اینکه در پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران وزارت ورزش اعلام کرد که دخالتی نداشته حالا مهدی تاج می گوید مرکز فرهنگی ایران و هلند که هیچ ارتباطی به فوتبال هم ندارند، ویلموتس را به وزیر معرفی کرده و او هم این سرمربی را به فدراسیون پیشنهاد داده است. بنابراین اگر این موضوع صحت داشته باشد خود وزیر یکی از مهم ترین عوامل شرایط ایجاده شده...

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ماجرای پرابهام حضور ویلموتس در فوتبال ایران همچنان ادامه دارد و هراز گاهی برخی از افراد اطلاعات جدیدی درباره فرآیند حضور این مربی در تیم ملی ارائه می دهند که می تواند پازل رفتن کی روش و آمدن ویلموتس را تکمیل کند.

مهدی تاج که از مهره های اصلی در ماجرای مارک ویلموتس به شمار می رود، بعد از جدایی از فدراسیون و ترک صندلی ریاست، کنج عزلت گزیده و مدتی هم درگیر بیماری بود اما بعد از گذشت چند ماه، هر چند کم و مانند همیشه خیلی مبهم به سوالات جواب داده اما حرف های جالبی درباره آمدن ویلموتس به فوتبال ایران زده است که به تکمیل پازل ماجرای ویلموتس و فوتبال ایران کمک می کند و می تواند برخی از اتفاقات مبهم را رمزگشایی کند.

*ردپای وزیر ورزش و ارتباطات های قدیمی

او درباره نحوه آشنایی فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس و جذب این مربی می گوید: "وزیر ورزش در نامه‌ای ویلموتس را معرفی کرد. در واقع نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان ارسال شده بود و او را معرفی کرده بودند. طبیعی هم بود. وزیر هم این نامه را برای بررسی و به فدراسیون فوتبال فرستاد."

اگرچه تاج جنبه اعتدال را هم در نظر گرفت و اقدام وزیر ورزش را صرفا در حد بررسی و پیشنهاد از سوی شخص ثالث می دانست اما با یک بررسی جزئی می توان پرده از این ماجرا برداشت و فهمید که چرا سلطانی فر نامه یک مرکز غیر مرتبط به فوتبال و خارج نشین را دریافت کرده و صلاح دیده به فدراسیون فوتبال ارجاع دهد.

همانطور که گفته شد، «مرکز فرهنگی ایران و هلند» که با نام دقیق تر «مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند» در لاهه احداث شده و از قضا مسعود سلطانی فر به عنوان رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در دولت یازدهم در این مراسم حضور یافته و سخنرانی کرده است!

رمزگشایی ردپای "مسعودِ وزیر" در قرارداد ترکمنچای با ویلموتس/ "مرکز فرهنگی ایران و هلند" چه ربطی به فوتبال دارد؟!

در واقع این مرکز که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده، با حمایت سازمان میراث فرهنگی توانسته برخی از مقامات دولتی را گرد هم بیاورد و با پشتیبانی دولتی، برخی هدف های تجاری و فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد.

*مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند چه ربطی به فوتبال دارد؟

مدت ها است که بحث آقازاده ها در انتقال ویلموتس به ایران مطرح می شود و برخی حضور این سرمربی بلژیکی را بدون ارتباط به روابط وزیر ورزش در تیم ملی نمی دانند. بعد از گذشت ماه ها از این قبیل شایعات، اکنون مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند که با پشتیبانی سازمان گردشگری به ریاست مسعود سلطانی فر تاسیس شده می تواند به این شایعات دامن بزند.

اگر مسعود سلطانی فر در مراسم تاسیس این مرکز که برای اولین بار در نوع خود در اروپا تاسیس شده، حضور نداشت، برای هر کسی مبهم بود که این مرکز فرهنگی چطور و با چه علمی تشخیص داده سه مربی ویلموتس، لوپتگی و رنار مناسب تیم ملی هستند و از دست بر قضا، فدراسیون فوتبال هم فقط با این مربیان مذاکره می کند!

رمزگشایی ردپای "مسعودِ وزیر" در قرارداد ترکمنچای با ویلموتس/ "مرکز فرهنگی ایران و هلند" چه ربطی به فوتبال دارد؟!

با در نظر گرفتن این اظهارات و سخنان مهدی تاج در محفل خصوصی به محمد دادکان مبنی بر اینکه وزیر ورزش خواهان جدایی کی روش بود و همینطور سیر توافق با اسکوچیچ بدون اطلاع فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش، نشان می دهد که مسعود سلطانی فر گام های مهمی در سرنوشت کنونی فوتبال ایران برداشته است.

وزیر ورزش و جوانان برخلاف ادعای خود مبنی بر اینکه هیچ نقشی در انتخاب سرمربیان تیم های ملی ندارد، اکنون به عنوان مهره اصلی اتفاقات مربوط به تیم ملی فوتبال ایران شناخته می شود و چه بسا در آینده، خانه های باقی مانده از این پازل کامل تر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟