سنندج بالاترین آمار بستری‌ بیماران کرونایی در کردستان را دارد


سنندج بالاترین آمار بستری‌ بیماران کرونایی در کردستان را دارد

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 352 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که بیشترین آن به سنندج اختصاص دارد.

دکتر فرزین رضاعی روز جمعه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های سنندج و ۱۱۳ بیمار در دیگر شهرستان‌ها بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک بیمارستان‌های استان افزود: در بیمارستان توحید سنندج ۱۸۹ نفر، بعثت سنندج ۴۳ نفر، کوثر سنندج هفت نفر، امام خمینی(ره) سقز ۲۷ نفر، بوعلی مریوان ۱۴ نفر، فجر مریوان ۱۰ نفر، شهید بهشتی قروه ۱۰ نفر، امام حسین بیجار هفت نفر، بیمارستان سینای کامیاران ۱۶ نفر، امام خمینی (ره) دیواندره هفت نفر، صلاح الدین بانه سه نفر و بیمارستان رازی بانه ۱۹ نفر بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: اکنون ۴۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) این مراکز درمانی بستری هستند.

وی یادآور شد: شهروندان همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک را رعایت کنند چرا که در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا ظهر جمعه ۲۳ خرداد در مجموع ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست