انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و نظام مهندسی کشاورزی مازندران


انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و نظام مهندسی کشاورزی مازندران

در مراسمی با حضور رئیس جهاد دانشگاهی واحد مازندران و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی در 8 محور به امضا رسید.

در آئینی با حضور مهندس محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی واحد مازندران و کاوه جعفری خورشیدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی امضا شد.

در حاشیه این آئین مهندس کاوه جعفری خورشیدی با اشاره به ماموریت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اظهار کرد: به دنبال دو هدف کلان، جذب سرمایه برای سرمایه‌گذاری و رونق دانش به همراه افزایش بهره‌وری هستیم.

وی تصریح کرد: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، در 31 استان و 28 حوزه تخصصی با بیش از 260 هزار عضو در کشور فعالیت می‌کند و در مازندران بیش از 16 هزار عضو دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی مازندران در زمینه کشاورزی متمرکز است، نظام مهندسی نسبت به ترویج و توسعه کشاورزی و معرفی جلبک اسپیرولینا تولید شده در این واحد به صنایع مختلف آبزی‌پروری، دام و طیور و همچنین خدمات مشاوره در حوزه های آبزی پروری، ساخت گلخانه و معرفی سرمایه گذار اعلام آمادگی می‌کند.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و نظام مهندسی کشاورزی مازندران

جهاد دانشگاهی به تحقیقات فناورانه است

مهندس محمدرضا شافعیان رئیس جهاددانشگاهی واحد مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال تحقیقات فناورانه و تعامل علمی و دانشی با سایر سازمان ها و مراکز تحقیقاتی و علمی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش، تصریح کرد: کارهایی که در مجتمع تحقیقاتی - تولیدی سپهبد شهید سلیمانی انجام می‌گیرد با پشتوانه علمی و تخصصی همکاران و با بهروری بهینه از امکانات و تولید محصول با کیفیت است.

شافعیان با بیان اینکه بیش از 50 هکتار زمین زراعی و حدود 40 هکتار آببندان، آزمایشگاه تخصصی و سالن هایی برای ایجاد گلخانه از ظرفیت‌های بسیار مناسب جهاد دانشگاهی مازندران است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه پرورش ماهیان گرمابی، خاویاری، طیور، برنج، صیفی‌جات و گل نرگس در حال انجام پروژه های تحقیقاتی و تولیدی هستیم.

وی افزود: انتظار داریم سازمان نظام مهندسی مازندران در هم‌افزایی حوزه‌های دانشی و مساعدت در تشریفات و مجوزهای لازم با جهاددانشگاهی همکاری های لازم را انجام دهد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و نظام مهندسی کشاورزی مازندران

به گزارش ایسنا، به اشتراک گذاری توانمندی طرفین از منابع انسانی، فیزیکی، دانش و اطلاعات و تجارب موجود، توانمندسازی نیروی انسانی متخصص، برگزاری کارگاه ها و دوره های تخصصی، همایش ها و سمینارها از جمله محورهای 8 گانه تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و نظام مهندسی است.

این تفاهم نامه با حضور رئیس دو سازمان، معاون پژوهشی و مدیران حوزه پژوهش جهاددانشگاهی و معاون برنامه ریزی اشتغال نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در دفتر ریاست جهاددانشگاهی منعقد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید