سن و جنس 2 فاکتور مهم در ابتلا یا شدت علایم کرونا تاثیر دارد


سن و جنس 2 فاکتور مهم در ابتلا یا شدت علایم کرونا تاثیر دارد

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: گرچه همه افراد جامعه از کوچک تا بزرگ و زن و مرد در معرض خطر ویروس کرونا هستند، اما سن و جنس به عنوان 2 فاکتور مهم در ابتلا یا شدت علایم تاثیر گذار است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز سه شنبه به مناسبت هفته جهانی سلامت مردان از ۲۶ خرداد تا اول تیر ماه با شعار «برای کووید ۱۹ اقدام کنید» در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری به دلیل شدت ابتلا و مرگ و میر کرونا در مردان، شعار این هفته در سطح بین المللی برای کووید ۱۹ اقدام کنید در نظر گرفته شده است.

او گفت: در چنین شرایطی اطلاع رسانی، تلاش برای افزایش آگاهی مردان به موضوع سلامتی به طور کلی و بیماری کووید ۱۹ به شکل اختصاصی مبتنی بر ویژگی های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه و تشویق مردان به مشارکت در توسعه برنامه‌های بهداشتی پایه می تواند به عنوان یک راهکار برای عبور از این بحران باشد.

او گفت: همچنین این هفته فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه و دولت در خصوص اهمیت سلامت مردان در خانواده و جامعه است.

شکیبا اضافه کرد: ابتلا و سن افرادی که علایم شدیدتری پیدا می کنند یا ابتلا به کرونا در آنها منجر به مرگ می شود، در سال‌های پایانی میان‌سالی و دوره سالمندی بیشتر است.

وی افزود: همچنین تاکنون موارد آلودگی و شدت ابتلا و مرگ و میر در مردان بیشتر از زنان بوده و این افراد نیازمند مراقبت و توجه بیشتر هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۲ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و ۹۵۰ نفر رسید و خوشبختانه تاکنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

او گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند و موارد بستری در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر در حال افزایش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه