مدرس حوزه: امام‌صادق(ع) زندگی خود را وقف ترویج فرهنگ شیعه کرد


مدرس حوزه: امام‌صادق(ع) زندگی خود را وقف ترویج فرهنگ شیعه کرد

یزد- ایرنا- مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حضرت امام جعفرصادق (ع) تمامی عمر شریف خویش را در راستای گسترش معارف الهی و صرف ترویج فرهنگ شیعه کرد.

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت این امام همام در حوزه علمیه کاظمیه افزود: باید نقش امام جعفر صادق (ع) و اهداف و اقدامات متعالی ایشان برای مردم و جوانان تبیین شود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) نشانه اهمیت ترویج افکار ناب شیعه است و حضور نسل جوان در اینگونه فعالیت‌های فرهنگی باید روز به روز در جامعه اسلامی ما با همکاری مجموعه‌ها افزایش یابد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: آشنایی نسل جوان با سیره امامان معصوم (ع) و حرکت در مسیر آنها به خصوص در فضایی که تهدید نرم دشمنان وجود دارد می‌تواند آینده‌سازان را از همه ناهنجاری‌ها مصون نگه دارد.

نجم‌الهدی گفت: دشمنان انقلاب‌اسلامی برای ضربه‌زدن به اصل نظام همواره به دنبال تهاجم فرهنگی هستند و اگر جوانان با معارف دینی و سیره ائمه هدی (ع) آشنا شوند در مسیر سعادت و عزت قرار می‌گیرند.

امام جعفر صادق (ع) در هفدهم ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه و در خانه امام محمد باقر (ع) پیشوای پنجم شیعیان دیده به جهان گشود. کنیه آن حضرت «ابو عبدالله» و لقبش «صادق» است.

آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد (ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر (ع) کسب فیض کرد، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی (ص) شد.

دوران امامت ۳۴ ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در ۶۵ سالگی بر اثر توطئه های منصور عباسی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی