یک بلوار جدید در مشهد به بهره‌برداری رسید


یک بلوار جدید در  مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- بلواری به طول هزار و 500 متر با نام کشاورز و هدف محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه‌نشین مشهد امروز یکم تیر ماه طی مراسمی در این کلانشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون عمران،حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد در این مراسم زمان آغاز کار ساخت این بلوار را سال ۱۳۹۷ اعلام و بیان کرد: ۴۵ هزار مترمربع آسفالت و ۳۵ هزار مترمکعب خاکبرداری به این منظور ‌انجام شد.
خلیل‌الله کاظمی افزود: با ساخت این مسیر بلواری دسترسی شهروندان مشهدی از خیابانهای کشاورز ۱، ۳ و ۵ فراهم شد.

وی ادامه داد: همچنین مسیر بلوار کشاورزی تا اتصال آن به بلوار توس ادامه می‌یابد تا بار ترافیکی خیابان طرحچی نیز کاهش یابد.
معاون شهردار مشهد گفت: فضای سبزی به وسعت ۱.۵ هکتار نیز در میدان کشاورز در حال ساخت است.
وی در ادامه "کلنگ‌زنی پلهای شهید برونسی و ابوطالب، شروع عملیات مسیر کهن‌دژ در بلوار توس، افتتاح اصلاح هندسی و تعریض پل پرتوی و کنارگذر جاده شاندیز" را از دیگر طرحهای شهرداری مشهد ذکر و بیان کرد: این پروژه‌ها طی تیر ماه جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد هم در این مراسم گفت: با وجود مشکلات دولت و کمبود منابع مالی، فعالیت عمرانی در این کلانشهر متوقف نشده است.
حمیدرضا موحدی‌زاده به محدوده جغرافیایی بلوار کشاورز اشاره و بیان کرد: این منطقه به علت بافت خدماتی دارای جنب و جوش و ترافیک زیادی است.

وی افزود: فضای سبز میدان کشاورز نیز که دومین میدان بزرگ شهر مشهد بعد از میدان فردوسی است به فضای سبز منطقه کمک خواهد کرد.
شهردار منطقه ۲ مشهد نیز در این مراسم گفت: پیش از این ترافیک سنگین بلوار کشاورز مشکلات زیادی را برای ورودیهای بلوار کشاورز یک، سه و پنج ایجاد کرده ‌بود.

جلال قربانی افزود: بلوار کشاورز برای رفع همین مشکلات در دو باند تندرو و کندرو خودروها طراحی، اجرا و بهره‌برداری شده است.
وی گفت: دو قطعه پل نیز در خیابانهای توس ۳۱ و ۴۹ ساخته می‌شود تا بار ترافیکی را در این منطقه از شهر مشهد کاهش دهد.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.

کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی مشهد در مجموع ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه دارد که به تفکیک شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه دو و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی است.

همچنین ۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان قرار دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

500 شعبه همیاری صلح تا پایان سال در استان خراسان رضوی فعال می شود