استقبال شهرداری از راه‌اندازی فود استریت‌ها در کرمان


استقبال شهرداری از راه‌اندازی فود استریت‌ها در کرمان

شهردار کرمان گفت: به ‌زودی فراخوانی منتشر خواهیم کرد تا صاحبان فود استریت و کافه‌ون‌ها در صورت تمایل در این فراخوان شرکت کرده و برای فعالیت ورود پیدا کنند.

"سید مهران عالم‌زاده" در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و جمعی از مدیران شهرداری گفت: برای بهسازی و نوسازی بافت تاریخی شهر کرمان، حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی به اجرای پروژه‌های شهری در بافت تاریخی از جمله پیاده‌راه‌سازی و بهسازی میدان توحید (ارگ) اشاره و بیان کرد: خیابان گلبازخان هم قابلیت پیاده‌راه‌سازی دارد که البته این امکان باید بررسی شود.

شهردار کرمان بر تشخیص کارشناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ایجاد محور گردشگری و در نظر گرفتن اولویت‌ها در این زمینه تاکید کرد و گفت: حضور فود استریت (دکه‌های غذاهای خیابانی) در فضاها و معابر بافت تاریخی نیز، فرصتی برای حضور مردم و رونق‌ یافتن بافت تاریخی خواهد بود.

عالم‌زده افزود: به‌ زودی فراخوانی منتشر خواهیم کرد تا صاحبان فود استریت و کافه‌ون‌ها در صورت تمایل در این فراخوان شرکت کرده و برای فعالیت ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: استقرار فود استریت‌ها، نیازمند در نظر گرفتن تمهیدات لازم ازسوی پلیس و مستلزم هماهنگی‌ های ترافیکی و امنیتی و همچنین در نظر گرفتن مسایل بهداشتی است تا شهر کرمان نیز مانند شهرهای دیگر، این تجربه را داشته باشد.

شهردار کرمان بر بررسی و مشخص کردن بناهای تاریخی نیازمند محوطه‌سازی از سوی شهرداری بافت تاریخی تاکید کرد و گفت: برای تملک املاک مسیری در پروژه‌ های بافت تاریخی، اداره‌کل راه و شهرسازی می‌تواند با در اختیار قرار دادن زمین، شهرداری را همراهی کند.

عالم‌زاده به پروژه بهسازی و نوسازی قبه سبز توسط اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: محوطه‌سازی اطراف این بنا برعهده شهرداری است.

ایجاد سایت موزه و اعتبار بخشی به قبه سبز در آینده‌ نزدیک

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اقدامات خوب و ارزشمند شهرداری در بافت تاریخی، احیای قبه سبز و بازار قلعه‌ محمود را از موارد مورد تاکید استاندار کرمان دانست و گفت: مشاور مطالعات طرح احیای قبه سبز، باید ملاک‌ها و نگاه میراثی را مدنظر قرار می‌ داد.

"فریدون فعالی" بر دقت انتخاب مشاور کارآمد و با تجربه از سوی شهرداری تاکید کرد و افزود: ایراد گرفتن بر طرح‌های مشاوران در حوزه میراث، دلیلی بر کارشکنی و مانع‌ تراشی نیست و در اجرای طرح‌ ها، به هیچ ‌وجه نباید در هویت و ساختار بنا مداخله کرد و دست برد.

وی از ایجاد سایت موزه و اعتباربخشی به قبه سبز در آینده‌ نزدیک خبر داد و بیان کرد: برای احیای قبه سبز، تملک املاک را در دستور کار قرار دادیم؛ زیرا در محوطه مدنظر، سه فصل کاوش باید انجام شود. ضمن آنکه شهرداری هم باید برای ساماندهی محیط اطراف، اقدام کند.

فعالی تعامل هر چه بیشتر و بهتر با شهرداری را ضروری دانست و گفت: شهرداری کرمان و اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، برای رونق دادن به بافت تاریخی و ماندگاری آن در اذهان عمومی، باید پروژه‌ای را به‌ صورت مشترک تعریف کرده و در مدت ‌زمان مشخص به سرانجام برسانند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود! + عکس