4مرکز جامع سلامت در استان بوشهر بازگشایی شد


4مرکز جامع سلامت در استان بوشهر بازگشایی شد

بوشهر- ایرنا- دبیرستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر گفت: 4 مرکز جامع خدمات سلامت که خردادماه بدلیل ابتلای شماری از کارکنان به بیماری کرونا تعطیل شده بود، بازگشایی و ارایه خدمات در آنها از سرگرفته شد.

دکتر سعید کشمیری روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: در هفته‌های گذشته شاهد تعطیلی چند مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت و پایگاه سلامت به دلیل ابتلای کارکنان آن مراکز به کرونا بودیم که با بهبود قطعی آنان ارائه خدمت به مردم در این مراکز به روال عادی بازگشت.

وی اضافه کرد: مراکز خیبر و چغادک در شهرستان بوشهر، مراکز مال خلیفه و محمد صالحی در شهرستان گناوه از جمله این مراکز هستند.

کشمیری یادآورشد: مراکز نخل تقی و اخند در شهرستان عسلویه و چهار روستایی در شهرستان گناوه نیز هفته آینده بازگشایی خواهند شد و روند ارائه خدمات به مردم در این مراکز به شکل عادی از سر گرفته می‌شود.

دبیر ستاد مبازه با کرونا استان بوشهر با اشاره به فوت یک دختر بچه هفت ساله بر اثر ابتلا به شیوع ویروس کرونا گفت: هرچند این کودک سابقه بیماری آسم داشت اما اجازه ندهیم کودکان‌مان قربانی رفتار عادی ما با کرونا شوند.

وی افزود: : با بررسی روند ابتلا و بستری شدن موارد جدید، احتمال اوج گیری موارد فوتی در استان بوشهر بسیار زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر مجموع افرادی که در استان بوشهر به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده‌اند از مرز پنج هزار نفر عبور کرده است.

کشمیری گفت: با توجه به برآورد و میزان موارد مثبتی که از آزمایشگاه ها دریافت می‌شود در وضعیت هشدار و بعضی از شهرستان ها نیز در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند و این نشان می‌دهد میزان ابتلا مردم استان بوشهر به خصوص در بعضی از شهرستان‌ها سرعت بالایی دارد.

وی تاکید کرد: هر زمان ماسک استفاده نشود و فاصله اجتماعی و بهداشت به خوبی رعایت نشود و حضور مردم در تجمع‌ها و دور همی‌ها زیاد باشد عواقب و تاثیر آن مثبت بودن نمونه‌ها بعد از یک هفته، علامت دار شدن افراد بعد از ۲ هفته بعد، بالا رفتن میزان بستری بعد از سه هفته و افزایش مرگ و میر بعد از چهار هفته اتفاق می‌افتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها