نقاهتگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه‌اندازی شد


نقاهتگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه‌اندازی شد

زاهدان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: نقاهتگاه شماره یک در مجتمع سلامت این دانشگاه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا راه‌اندازی شد.

دکتر قاسم میری علی آباد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نقاهتگاه با ظرفیت ۹۰ تخت در دو سالن مجزا مخصوص خانم‌ها و آقایان در حال تجهیز است.

وی تاکید کرد: قرنطینه پس از بهبود علائم کرونا به منظور پیشگیری از انتقال ویروس به افراد سالم ضروریست بنابراین بیماران می‌توانند در منزل یا به طور رایگان در نقاهتگاه استقرار یابند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: علاوه‌بر تجهیز کلی سالن‌ها، برای تهویه مناسب و استاندارد هوا به منظور حفظ شرایط تایید شده برای حضور این بیماران سیستم‌های جدید اضافه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیر صعودی ابتلا به ویوس کرونا بویژه در هنگام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مقرر شد این مکان به یک نقاهتگاه دائمی تبدیل شود.

علی آباد تاکید کرد: بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی خطرات بزرگی از حیث گسترش این بیماری در سیستان و بلوچستان را در پی دارد.

وی از شهروندان خواست که از هر گونه تردد و سفر غیر ضرور به جد پرهیز و به سلامت خود و جامعه احترام بگذارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: همچنین از شهروندان درخواست می‌شود فقط برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند، چنانچه به بیرون می‌روند باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق