برای اردن تفاوتی میان الحاق بزرگ و الحاق کوچکِ کرانه باختری وجود ندارد


برای اردن تفاوتی میان الحاق بزرگ و الحاق کوچکِ کرانه باختری وجود ندارد

بنا به گفته منابع صهیونیستی دولت اردن اعلام کرده است که مخالفت این کشور با اشغال محدود کرانه باختری همانند پاسخ آن به اشغال وسیع خواهد بود.

برای اردن تفاوتی میان الحاق بزرگ و الحاق کوچکِ کرانه باختری وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که دولت اردن به رژیم صهیونیستی هشدار داده است که هیچ تفاوتی میان الحاق بزرگ با الحاق کوچک کرانه باختری برای اردن وجود ندارد و قاطعانه با اشغال محدود این مناطق مخالفت خواهد کرد و پاسخ این کشور به آن همانند پاسخ به اشغال وسیع خواهد بود.

یکی از منابعی که این خبر را منتقل کرده از جمله حاضران در نشست میان عبدالله دوم، پادشاه اردن و یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) بوده است که هفته پیش برگزار شد. در این دیدار، کوهن موضع اردن را در صورت الحاق محدود مناطق صهیونیست‌نشین یا اشغال تعداد اندکی از شهرک‌ها بررسی کرد.

بیشتر بخوانید

حمله صهیونیست‌ها به منازل فلسطینیان کرانه باختری و بازداشت آن‌ها

مقامات صهیونیستی اشاره کردند که پاسخ اردن این بود: «هیچ تفاوتی میان الحاق بزرگ با الحاق کوچک برای ما وجود ندارد. اردن این را برای آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی شفاف ساخته تا از هرگونه عدم اطمینان درباره موضع اردن درباره این اقدام جلوگیری شود.»

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی از دیدار نماینده ویژه ترامپ و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره طرح الحاق کرانه باختری، خبر داده اند.

علی‌رغم مخالفت‌های شدید توده‌های مقاومت و تشکیلات خود گردان فلسطین نسبت به عملیاتی شدن این طرح، کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شده که طی چند روز آتی طرح الحاق را آغاز خواهد کرد. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داده که در صورت عملیاتی شدن طرح الحاق، دیگر هیچ یک از توافق‌های دوجانبه اعتباری نخواهند داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی