نقش دفاتر تسهیل‌گری در مقابله با اعتیاد پررنگ تر می‌شود


نقش دفاتر تسهیل‌گری در مقابله با اعتیاد پررنگ تر می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری مشترک دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری ایلام با دفتر تسهیلگری محله «بان برز» منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌مندی طرفین از منابع و توان فکری، آموزشی، پژوهشی، اجرایی و سایر امکانات مورد توافق طرفین به‌ویژه در زمینه برگزاری دورهای آموزشی، رویدادهای مشترک در جهت کاهش آسیب­های اجتماعی و در نظر گرفتن اولویت‌ها و توانایی طرفین اعم از داده‌ها، اطلاع‌رسانی و نیروی انسانی متخصص است.

دکتر عهدیه طهماسبی، مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام نیز با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری بازوی اجرایی و همراه مردم است، اظهار کرد: اگرچه امروزه مناطق حاشیه در معرض چالش‌های فراوان قرار دارد، اما باید با نگاه نوآورانه این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا دفتر تسهیلگری وشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌تواند با ارایه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود در برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی در حوزه کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد و توانمندسازی خانواده های آسیب دیده از اعتیاد در کنار هم باشند.

دکتر ساسان کرمشاهی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام، هم اظهار کرد: در اجتماعی‌سازی مبارزه با مواد مخدر و روان گردان‌ها، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان وظایفی را بر عهده دارند.

وی گفت: با توجه به اهمیت برنامه‌های آگاه‌سازی مردم در جهت پیشگیری از اعتیاد، انتظار ‏می رود دفاتر تسهیلگری نقش پررنگ تر از سابق با تهیه برنامه‌های نوین گامی مهم در راستای پیشگیری بردارند و ‌برنامه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای کاهش های آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد شامل برگزاری کارگاه­های پیشگیری از اعتیاد،کارآفرینی و اشتغال برای خانواده های آسیب دیده از اعتیاد و آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای اشتغال افراد بهبود یافته از اعتیاد در این حوزه است.

«غلامرضا حسینی»، رئیس جهاد دانشگاهی ایلام هم اظهار کرد: تشکیل شبکه تخصصی نوآوری و فناوری در دفاتر تسهیلگری یک فرصت‌ مطلوب و ارزشمند برای هدایت و راهبری پتانسیل‌های موجود در جهت حل مسائل اعتیاد است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی با ارائه پیشنهاد ایجاد یک مرکز یا خانه برای نوآوری و فناوری افراد آسیب دیده از اعتیاد درجهاد دانشگاهی با همکاری طرفین ، گفت: با راه‌اندازی این مرکز بسیاری از پراکنده‌کاری‌های این حوزه در یک مرکز متمرکز شده و یک پایگاه فرهنگی فناوری و نوآوری برای هم اندیشی و برگزاری رویدادهای ترویجی توسعه‌ای در این زمینه ایجاد خواهد شد.

از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه برگزاری همایش، کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت حرفه‌ای مشترک با محوریت توانمندسازی و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد، همکاری در برقراری ارتباط با دستگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی با استفاده از ارتباطات تشکیلاتی طرفین، اجرای پژوهش‌های کاربردی و برگزاری بازدیدهای علمی و تحقیقاتی در راستای اهداف تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان