بردهای الکترونیکی و تجهیزات بندری دربندر شهید رجایی تعمیر می شود


بردهای الکترونیکی و تجهیزات بندری دربندر شهید رجایی تعمیر می شود

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع بردهای الکترونیکی، تعمیرات اساسی مادربردهای رادار، تجهیزات مخابراتی و بندری با مشارکت یک شرکت دانش بنیان در بندر شهید رجایی راه اندازی شد.

الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند فعالیت این کارگاه افزود: با راه اندازی این کارگاه در شرایط تحریم‌های موجود و اتکا به خودباوری ملی انجام تعمیرات اساسی سه عدد مادربرد رادار و چهار عدد برد( TC۳ ) رادار با موفقیت کامل صورت گرفت.
وی بیان داشت :خرید هر عدد مادربرد حداقل ۲۰ هزار دلار و هر عدد برد TC۳ حداقل ۱۰هزار دلار ارزبری درپی داشت که با انجام موفقیت آمیز این تعمیرات به شکل کامل بومی از خروج ۹۰ هزار دلار ارز جلوگیری شد. .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی
اظهارداشت: تعمیرات یادشده باعث راه اندازی مجدد تجهیزات راداری درسایت های بهمن قشم، هنگام هرمز، کیش رادار، کیش سنتر و جزیره فارور شد.
عفیفی با اشاره به پیامدهای ناشی از تحریم‌ها درصنعت هایتک بیان داشت: تحولات فناوری‌های روز دنیا درحوزه ناوبری دریایی بسیار سریع اتفاق می‌افتد، که ما نیز برای افزایش سطح تکنولوژی، ارائه خدمات بهتر همچنین بروز
ماندن در این حوزه با وجود تحریم‌های ظالمانه بهره گیری از توان و دانش متخصصان شرکت‌های دانش بنیان را با هدف تولید بومی علم در این بخش بعنوان یک اصل در دستور کار قراردادیم.
وی، عواملی همچون فرسودگی بردهای الکترونیکی رادارهای سامانه (VTS) و خارج از سرویسی پی در پی رادارها و کاهش کارایی سایت های VTS، نبود پشتیبانی شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم ها، قیمت بالای خرید قطعات و ارزبری را از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های پیش رو در این بخش دانست.
این مسوول بندری تصریح کرد: مجموع این عوامل که از سوی دشمنان به ابزاری برای اختلال و ناکارامدی خدمات دریایی به کشتی‌های متردد در آب‌های حاکمیتی ایران مبدل شده بود، فرصت را برای حضور متخصصان ایرانی شرکت‌های دانش بنیان و آزمونی برای بهرگیری از اندیشه بومی در این عرصه مهیا کرد.
از ۷۱ بندرتجاری و صیادی هرمزگان ۳۲ بندر آن ازجمله شهید رجایی، شهید باهنر، شهید ذاکری قشم کاوه، شهید حقانی، بندرلنگه، سیریک، کلاهی، کریان، تیاب، جاسک، چارک،، آفتاب، قشم و جوادالائمه با داشتن گمرک فعال است.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم/ بازگشایی نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خانگی دربندرعباس