اجرای همزمان 800 میلیارد ریال پروژه تا پایان امسال


اجرای همزمان 800 میلیارد ریال پروژه تا پایان امسال

شهردار منطقه سه شیراز گفت: تا پایان امسال بیش از 40 پروژه عمرانی در بخش‌های فضا سازی شهری، آسفالت معابر، دفع آب‌های سطحی، توسعه مسیرهای دوچرخه سواری، توسعه پارک‌های محله‌ای، فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک با اعتباری قریب به 800 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مسعود طهماسبی سه‌شنبه ۱۷ تیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه‌ها به طور همزمان و با اولویت پروژه‌های شاخص شهرداری شیراز در حوزه توسعه فضاهای شهری و پیاده راه ها اجرا می شود، افزود: پروژه بهسازی و زیباسازی اطراف آرامگاه سعدی، زیباسازی محور حافظ حدفاصل خیابان نفت تا تقاطع حافظیه و فضاسازی شهری خیابان باباکوهی از پروژه های مهم و شاخص این منطقه از شهرداری شیراز است که امسال عملیاتی می‌شود.

او افزود: بهسازی اطراف آرامگاه سعدی شامل کف سازی، بدنه سازی، زیبا سازی و نورپردازی در فضایی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع با اعتبار ۲۳۰میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک با حضور مسئولین شهری و استانی، عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

شهردار منطقه سه شیراز ادامه داد: فضا سازی شهری خیابان باباکوهی شامل کف سازی، بدنه سازی، نورپردازی ،ایجاد پیاده راه، نصب المان و ایجاد دروازه ورودی برای خیابان ، آبنما و ساخت فضاهای فرهنگی و سرای غذا از شاخص های مهمی است که در فضای جدید خیابان باباکوهی ایجاد و در طرح جدید ۲۵ درصد خیابان به خودرو و ۷۵ درصد به پیاده راه و فضای شهری اختصاص می یابد.

طهماسبی اضافه کرد: فضا سازی حدفاصل خیابان نفت تا تقاطع حافظیه نیز شامل کف سازی ، بدنه سازی و نورپردازی می شود که بخشی از پروژه محور حافظ حدفاصل دروازه قرآن تا دروازه اصفهان است که در فاز اول اجرا و به تدریج فازهای دیگر اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه سه شیراز همچنین با بیان اینکه مرکز و محور توسعه شهرداری منطقه سه به عنوان نگین گردشگری کلانشهر شیراز دروازه قرآن در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: پروژه های مهم و شاخص منطقه پیرامون دروازه قرآن برنامه ریزی و در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.

طهماسبی از مطالعه، طراحی و تصویب پروژه های شاخص و اثر گذار در محور گردشگری و پیرامونی دروازه قرآن خبر داد و گفت: طراحی فضای شهری در بولوارهای هفت تنان ، شهید ربانی ،جمهوری ، اطلسی و هجرت، فلکه طاووس و خیابان حافظ مطالعه و برنامه ریزی شده است.

او نورپردازی فلکه طاووس، بدنه سازی ضلع شمال شرقی بولوار شهید ربانی و ساماندهی کالبدی حدفاصل میدان ابولکلام تا پل هجرت را از جمله پروژه های مهم محدوده دروازه قرآن تا پل هجرت عنوان و بیان کرد: پروژه مسیر پیاده راه سبز در این محور در راستای چشم انداز کلان شهر شیراز به عنوان شهر سبز در این مسیر گردشگری و مذهبی پیش بینی و برنامه ریزی شده است که در فاز اول بدنه سازی ضلع شمال شرقی بولوار شهید ربانی انجام و امسال عملیاتی خواهد شد.

شهردار منطقه سه شیراز با اشاره به تکمیل المان ورودی محور شمالی کلان شهر شیراز در قالب طرح ساماندهی محور دروازه قرآن، خاطر نشان کرد: این پروژه که جنب تقاطع غیر همسطح شهید اسکندری در حال اجرا است نقش تاثیرگذاری در افزایش زیبایی و جذابیت مهمترین ورودی شهر شیراز خواهد داشت.

او افزود : این المان که برگرفته از معماری بنای سعدیه است با اعتبار ۲۹ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال با بهره گیری از معماری سنتی و حکاکی اشعار سعدی شاعر نامی ایران بر روی جداره المان در فاز اول اجرا و سپس در فاز دوم شامل محوطه سازی ، جنگل کاری و فضای سبز پیرامونی آن در دستور کار قرار می گیرد.

شهردار منطقه سه شیراز از اجرای عملیات آسفالت معابر در قالب ۴ اکیپ در سطح منطقه عنوان و بیان کرد: آسفالت در سه بخش تراش و ترمیم، روکش و لکه گیری با اولویت معابر اصلی، محورهای گردشگری و محلات کم برخوردار در دستور کار قرار دارد.

طهماسبی توسعه مسیرهای دوچرخه سواری با اعتبار ۲۴ میلیارد ریالی را به عنوان یک جاذبه تفریحی و ورزشی اعلام و اضافه کرد: علاوه بر مسیر دوچرخه سواری محل عبور پیاده نیز در این طرح پیش بینی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز