تمجید سازمان جهانی بهداشت از عملکرد پاکستان در مهار کرونا


تمجید سازمان جهانی بهداشت از عملکرد پاکستان در مهار کرونا

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی از عملکرد پاکستان در مهار و کنترل کرونا از طریق قرنطینه هوشمند تمجید کرد.

تمجید سازمان جهانی بهداشت از عملکرد پاکستان در مهار کرونابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‎ از اسلام آباد به نقل از سایت خبری جیو نیوز، " تدروس آدهانوم" مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در گفتگوی ویدیویی با "عمران خان" نخست وزیر پاکستان عملکرد این کشور را در کنترل کرونا موفقیت آمیز و مثبت توصیف کرد.
وی افزود: شیوه اعمال قرنطینه هوشمند برای مهار کرونا در پاکستان موفقیت آمیزاست و سبب کاهش آمار ابتلا به کرونا در این کشور شده است.
دبیر کل سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: عملکرد موثر کشور‌ها برای مهار کرونا و همکاری مشترک بین المللی موثرترین راه حل مبارزه با کرونا است.
این مسئول سازمان بهداشت جهانی همچنین با اشاره به رویکرد دولت پاکستان مبنی بر از سرگیری فعالیت‌های تجاری همزمان با اعمال تدابیر حفاظتی از کرونا گفت: ایجاد توازن میان فعالیت‌های اقتصادی و پیش‌گیری بهداشتی، مقابله با بحران فراگیر کرونا را تسهیل می‌کند.
"عمران خان" نخست وزیر پاکستان نیز با قدردانی از تلاش‌های مستمر سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کرونا بر ضرورت همکاری بین المللی به منظور مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا تاکید کرد.
نخست وزیر پاکستان از سازمان بهداشت جهانی خواست برای لغو ممنوعیت سفر‌ها به کشور‌های توسعه یافته اقدامی جدی انجام دهند و کشور‌های غربی را متقاعد به همکاری در این زمینه کند.
گفتنی است آمار ابتلای روزانه به کرونا در پاکستان تا ۱۵ روز پیش به ۷ هزار نفر نزدیک شده بود، اما در پی آغاز قرنطینه هوشمند و اعمال محدودیت‌های شدید در مناطق آلوده، نمودار ابتلای به کووید -۱۹ در پاکستان سیر نزولی به خود گرفت.
در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۵ هزار پاکستانی آزمایش کرونا گرفته شد که از این میان ۲ هزار و ۶۹۰ نفر کرونا مثبت شدند.
وزارت بهداشت پاکستان تعداد بیماران کرونایی در این کشور را ۲۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون ۴۸۳۹ بیمار کرونایی جان باخته اند و بیش از ۱۳۴ هزار نفر دیگر بهبود یافته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه